Linnéa

Alla inlägg den 29 december 2010

Av Linnéa Vrede - 29 december 2010 16:30

13.13

Efter många om och men somnade jag till fram till halv nio när min telefon ringde. Lilleman sov fortfarande då så jag klev upp och började greja lite. Gick en kvart sen blev han superhungrig =) Efter mat så fortsatte fixandet så nu är hans hörna klar, bara mobilen som ska upp =)


Har hunnit slängt in en tvätt, städat undan lite, diskat bort en del utav disken, matning av lilleman, samt gjort servettringar till nyår. Jag äger bara fyra servettringar och dom är det tomtar på och julen vill jag gärna få bort nu. Så då fixade jag till några själv. Blev faktiskt rätt nöjd.


Nej, nu blir det lite kaffe innan jag fortsätter fixningen. Goskiten tog och somnade på täcket på golvet så gäller att passa på nu =)


Update 16.28

Ååå vad jag älskar dessa dagar när jag vill göra så mycket och verkligen får saker gjorda. Har länge tänkt att jag ska måla lite ramar jag har men har inte blivit av men nu jäklar är det också gjort. En ljusblå, en svart, en röd, en vit, en grön och en lila. Tre utav ramarna hade redan bilder i sig, ett på mig och M och i dom andra två var det UL bilderna. Det blir nog ett kort på bästis Oliwer, ett på Ludwig och sen den sista ramen är jag inte helt säker på än, men jag har mina funderingar. 

Jag säger det igen, JAG ÄLSKAR DESSA DAGAR! =)

Av Linnéa Vrede - 29 december 2010 05:33

Ligger här klar vaken. Sonen vaknade I vanlig ordning vid fem och ville ha mat och nu sussar han så sött. Det brukar jag också, men icke denna morgon. Jag har så mycket tankar i mitt huvud så det blir så svårt att slappna av, vill bara klockan ska vara så pass mycket att man kan kliva upp utan att vara zombie om ett par timmar. Till mina tankar då. Har funderat länge på att flytta sonens säng. Eftersom han inte sover med oss (och har aldrig gjort) så behöver ju inte han sova alldeles intill våran säng. Var mest av lathet då jag ammade för att slippa kliva upp. Nu måste jag ändå kliva upp för att byta kissblöja så då kan han lika gärna ligga en bit i från. Och så får det bli. Att lägga honom i rummet breve känns inga bra men vi har en vägg där det just nu står en betjänt och en stol som bara samlar på sig en massa kläder och det skulle nog bli en perfekt hörna åt honom. Sätta upp en sänglampa, mobilen han fick i julklapp och lite så. Det var tanke nummer 1. Så funderar jag på nyårsdukning, klädval, sminkning, matlagningen, städningen jag ska påbörja om ett par timmar, att jag ska tvätta, att Ludde skulle ha badat, klädval för honom, om jag ska byta sängöverkasst eller inte. Ja, ni förstår kanske. Alldeles för mycket tankar, alldeles för tidigt. Hah, kan inte mer än skratta åt mig själv. Att jag jämt ska göra det så svårt och krångligt för mig själv.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards