Linnéa

Alla inlägg under februari 2011

Av Linnéa Vrede - 28 februari 2011 16:29

Det var länge sen jag njöt så mycket av en promenad som jag gjorde idag.

Jag tog den långa promenadbiten, just för det fina vädrets skull. Första delen av rundan hade jag solen i nacken, sen kom lite skog och moln i vägen och sista biten hade jag solen i ögonen. Underbara känsla.

När jag kom hem så satte jag mig på gubben Bernts bro och njöt en stund till av solen. Hoppas på samma väder i morgon.

Full rulle är det iallafall imorgon. Åka med bussen klockan tio, babymassage mellan halv elva och tolv. Sen ner till mina syskons mormor och hjälpa henne med datorn. Så det blir en hel dag där för jag skulle tydligen få både lunch och middag. :)



Jag måste bara få tipsa er om en blogg vars ägare skriver helt underbart. Hon skriver med sån känsla att ibland känns det som att själv upplevt det.

Läs och dröm er in i hennes värld, Att vara någons fru

Av Linnéa Vrede - 28 februari 2011 09:47

Så var det måndag igen och helgen är slut. Att ha lillasyster på fredagsmys-sova-över-besök gick jättebra. Hon underhållde sig själv för det mesta. Spelade Mario Kart på Wii, kollade på Let's Dance och busade med luddisen. På lördagen vaknade jag av "Linnéa, Linnéa, är det morgon nu? Hur mycket är klockan?". Och inte väckte hon bara mig utan Ludde också så det var bara att kliva upp och lilla fröken somnade om till åtta.

Efter frukost och och lite pysslande så gick vi ut. Gick en promenad och sen lånade grann gubbens sparkar och satte oss och fika lite. Försökte också få upp en liten brasa ute för vi tänkte grilla korv men blåste alldeles för mycket så det gick inte alls det.

När pappa kom och hämtade lillasyster så följde jag med in till stan. Hälsade först på farbror med familj och kollade in deras nya snygga lägenhet. Dröm lägenhet verkligen! Sen körde farbror mig till svärmor och där spenderade vi resten av dagen/kvällen. Ludde somnade vid halv sex och när klockan var halv sju gick jag och la mig breve honom för att vila. Tänkte att han kommer säkert snart vakna då han hade sovit en timme men icke. Tio i åtta väcker M mig för att vi ska åka hem. Ludde hade alltså somnat för natten halv sex!! Tok unge! :)


Igår åkte vi på Dollar Store en sväng och köpte lite grejer till dopet och sen åkte vi och storhandlade. Så nu är kyl och frys fyllda.

Vi gjorde hemgjord pizza igår. Vi brukar göra det rätt ofta och köper alltid Sara Lee's som är med färdig deg och tomatsås. Men igår så ville vi testa den nya smaken som dom hade kommit ut med, BBQ-sås istället för tomatsås. Det skulle vi aldrig ha gjort, fyfan vad äcklig den var. Alldeles för söt för min smak.


Idag skulle jag ha behövt att städa. Hemmet fall samman under helgen då jag knappt varit hemma känns det som.

Sen prioriterade jag inte disk och tvätt när lillasyster var här så det blir fort mycket då.

Får se om jag tar tag i det sen. Ska iallafall ta en promenad sen. Jättefint väder med strålande sol och bara nån minus. Synd bara att jag inte har någon att gå med. Så jävla tråkigt att gå själv :/


Ne, om jag kanske ska ta mig en kopp kaffe så jag piggnar till lite :)

Av Linnéa Vrede - 25 februari 2011 17:54

Vilket otroligt vackert väder vi har haft idag. Långpromenaden var riktig härlig och jag fick spänna mina ben hela tiden för att inte ramla och slå mig, snorhalt ute på vägarna!

Tack Ella&Lucas för en mysig dag.


Vid halv fyra anlände min söta, fina lillasyster. Så nu kör vi fredagsmys så det står härliga till. Hon har väl ätit upp sitt fredagsmys som hon hade med sig men M kommer snart med mer :) Så det räcker och blir över till både mig och lillasyster.



Ha en fin kväll nu :)

Av Linnéa Vrede - 25 februari 2011 09:24

Lilla hjärtat var på superbra humör igår så jag bestämde mig för att baka. Halvvägs in i bakningen så blir han grinig och gnällig. Jag var ju tvungen att avsluta det jag hade började med så fram med babybjörnselen och det gick ju en stund. Sen fortsatte det precis hela dagen. När han äntligen somnade för natten så fixade jag lite här hemma. Planen var att jag skulle göra det under dagen men gav istället lillemannen all uppmärksamhet eftersom han var som han var.

Nu är iallafall hemmet i ordning igen så det känns skönt! :)


Gick och la mig vid tio och innan halv elva sov jag nog.

Jag har ju haft väldigt stora problem att sova på natten eftersom jag vaknar av minsta lilla rörelse som lillemannen gör. Detta har varit jättejobbigt då jag aldrig får någon riktigt sammanhängande sömn. Tänkte att om jag använder öronproppar så hör jag ju inte när han rör sig och pratar men börjar han skrika så hör jag ju honom väldigt tydligt.

Mycket riktigt, klockan tre vaknar jag av att han skriker, då har han säkert varit vaken en stund eftersom det brukar ta 10-15 minuter innan han inser att han är hungrig.

Jag lät honom ligga kvar i sin säng för att han inte skulle piggna på alldeles för mycket och så fick han hålla flaskan själv (med lite hjälp av filten och spjälorna så gick det superbra), bytte blöja medans han åt och så fort han var klar gjorde vi en snabb rap och sen la jag ner honom, sa godnatt och gick och proppa in propparna igen och vaknade sju imorse. JÄTTEPIGG! :D

Då låg lilla prinsen breve mig då M hade lagt dit honom trots att han sov och lillen vaknade inte fören kvart i åtta och åt sen inte fören en stund efter åtta... :)

Nu sitter jag och dricker en kopp kaffe och njuter av lugnet. La ner lillen i vagnen medans jag åt frukost och då somnade han. Nu har han sovit en kvart och lär kanske bara sova en kvart till. Han brukar för det mesta bara sova en halvtimme första luren.


Vi ska ta oss en promenad sen, termometern visar bara -4,5 :)

Och vi ska inte behöva gå ensam i dag heller, vi får besök av Ella&Lucas. Lucas blev förövrigt 5 månader igår. Grattis lilla prins!


Av Linnéa Vrede - 24 februari 2011 11:09

Jag är med och tävlar om ett par söta mini canvas från LillasysterE hos http://madeleines.se/



Av Linnéa Vrede - 24 februari 2011 08:29

Jag brukar inte dricka kaffe på morgonen, jag brukar knappt dricka kaffe under dagen för jag tycker det är så onödigt att koka bara till mig själv. Dock är jag jättesugen på kaffe hela dagen.

Men så igår, kom jag på att vi hade en kaffepress. Hur lättsamt är inte det då? Koka upp vatten i vattenkokarn och sen bara mäta upp två koppar och hälla över till pressen. Enkelt! Så nu mina vänner, tänker jag minsann njuta av en god kopp kaffe.


Kaffe är precis vad jag behöver idag. Fyf*n vad trött jag är idag. Lillemannen bråkar fortfarande på nätterna och på mornarna samma sak. Så varje morgon är jag helt paj. När klockan börjar närma sig tio så har jag börjat vakna till liv.

Menmen, så är det att vara småbarnsmamma :D Har man gett sig in i leken får man leken tåla. ;) Det blir ju förmodligen bättre med tiden.


Nu må jag rädda lillen från att få hela babygymmet över sig. Han leker inte med leksakerna som hänger utan han leker med benen på gymmet.

Av Linnéa Vrede - 23 februari 2011 18:35

Kan iallafall meddela att min underbara son älskade att bada. Inte ett ljud sa han och skrattade nästan hela tiden. Det var så otroligt mysigt och jag tycker det är jättetråkigt att M kommer missa detta. Vi får hoppas han kan komma ifrån nån gång iallafall.


Medans lillemannen sov en stund efter att vi kommit hem så tog jag tag i att rensa hans byrålådor. 62:orna fanns fortfarande kvar i lådorna så det var på tiden att jag gjorde detta.

Nu ligger allt snyggt och prydligt i jättebra ordning. Fyra lådor fick bli hans nu, i en och samma byrå förut var det lite kors och tvärs.

Låda ett: Bodysar och tröjor. Låda två: Byxor. Låda tre: Byx/tröj-set och tjocktröjor. Låda fyra: Strumpor, strumpbyxor(kalasbyxor), dreggelscarfs och pyjamaser.

Får se hur länge den här ordningen håller sig.


Nu när jag rensade bort det som var för litet så insåg jag att jag måste köpa mer i storlek 74. Han använder 68 på byxor och på bodysarna har jag börjat tagit ur 74-högen. Han kan fortfarande ha storlek 68 men det är inte länge tills alls.

Hellre för stort än trångt och jävligt.


Passade på och städade och vika en MEGA STOR hög tvätt medans prinsen sov också så nu är det borta. SKÖNT!!!

Väntar just nu på att en maskin ska bli klar så jag kan tvätta en till och så ska jag väl kanske göra i ordning nån middag åt mig. Glömde helt och hållet bort att jag var svinhungrig då jag började med allt fix men nu börjar det kännas så det finns bara ett att göra då :) Bacon-wok-röra och nudlar får det bli idag.

Av Linnéa Vrede - 23 februari 2011 12:19

VILL HA; En iskall colaburk.

KLÄDER; Baggyjeans från Only och en rosa TOBE t-shirt.

FRISYR; Ingen speciell eftersom vi ska iväg på badet.

HÄNDELSE; Kokat ihop en supergod soppa till lunch.

LÅT; Gyptian - Hold you
PLANER; Mysa med Sofia&Oliwer och sen babysimma..

SAKNADNågra nära och kära som inte finns i livet längre. 

DUMMASTE; En huvudvärk som kommer krypandes.

SJUKA; -

MAT&DRYCK; Till frukost: två ägg och en kopp te, Lunch: hemgjord soppa.

FAVORIT(er); m och världens finaste son

KÖP; Kanske en colaburk :D

HUMÖR; Spänd och glad!

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards