Linnéa

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

För mycket tankar.

Av Linnéa Vrede - 29 december 2010 05:33

Ligger här klar vaken. Sonen vaknade I vanlig ordning vid fem och ville ha mat och nu sussar han så sött. Det brukar jag också, men icke denna morgon. Jag har så mycket tankar i mitt huvud så det blir så svårt att slappna av, vill bara klockan ska vara så pass mycket att man kan kliva upp utan att vara zombie om ett par timmar. Till mina tankar då. Har funderat länge på att flytta sonens säng. Eftersom han inte sover med oss (och har aldrig gjort) så behöver ju inte han sova alldeles intill våran säng. Var mest av lathet då jag ammade för att slippa kliva upp. Nu måste jag ändå kliva upp för att byta kissblöja så då kan han lika gärna ligga en bit i från. Och så får det bli. Att lägga honom i rummet breve känns inga bra men vi har en vägg där det just nu står en betjänt och en stol som bara samlar på sig en massa kläder och det skulle nog bli en perfekt hörna åt honom. Sätta upp en sänglampa, mobilen han fick i julklapp och lite så. Det var tanke nummer 1. Så funderar jag på nyårsdukning, klädval, sminkning, matlagningen, städningen jag ska påbörja om ett par timmar, att jag ska tvätta, att Ludde skulle ha badat, klädval för honom, om jag ska byta sängöverkasst eller inte. Ja, ni förstår kanske. Alldeles för mycket tankar, alldeles för tidigt. Hah, kan inte mer än skratta åt mig själv. Att jag jämt ska göra det så svårt och krångligt för mig själv.

 
 
Ingen bild

Hanna

29 december 2010 08:38

Haha det var mycket tankar du hade! Men jag är säker på att det ordnar sig! :D Syns på nyår!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Linnéa Vrede - 21 oktober 2011 12:57

Jag gick in för att ta bort denna blogg men klarar det inte. ALLT om Ludwig står ju här. Måste sätta mig någon dag och skriva ut ALLA dessa sidor som finns här. Nackdel med att byta blogg.   Ni som vill fortsätta läsa om oss kan klicka in er på...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 20:19

... http://ludwigojag.blogg.se

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 12:41

Det är inget snack om saken. Han är ett sånt där barn som man ÖNSKAR man skulle få. En sån som är super lättsam att lämna på dagis. Han älskar det, det bara lyser om honom när han ser alla barnen som vill leka med honom. Trots att han sov bara fem mi...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 07:21

Ville bara komma in och säga att jag mår bättre idag. Lite sömn gjorde susen minsann. Låg i sängen redan klockan åtta i går kväll, då är man paj. Men huvudsaken är att det är bättre och nu lägger vi gårdagen bakom oss ;)...

Av Linnéa Vrede - 28 september 2011 16:42

Första dagen är klar och den gick super. Två timmar per dag i två veckor väntar och det känns riktigt bra hittills. Dock har vi haft en fruktansvärd eftermiddag eller rättare sagt har. En väldigt trött kille som absolut inte vill sova och det här tär...

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Skapa flashcards