Linnéa

Alla inlägg under januari 2011

Av Linnéa Vrede - 31 januari 2011 10:56

Konstigt att jag bara har tre läsare som vågar stå för att dom läser.

Ni är ju ändå ett par dussin som tittar in varje dag.


Då var årets första månad snart slut.

Helgen har varit riktigt mysig trots att jag bara ville vara hemma själv. Men det blev allt annat än det och lika glad är jag för det. Min bror och hans tjej kom förbi på en fika på lördagen och efter dom hade åkt tog lilla familjen en promenad till föreningshuset här i byn. Är pub där på lördagar mellan 16-19. Sen promenerade vi hem igen och bara myste. Det var storm ute och man var riktigt frusen när man kom hem igen. (Det tar kanske fem-tio min att gå till föreningshuset).

Igår var det lite städning på schemat och sen fick vi besök av "rockmoffa", hans mor och hans lillebror samt svärmor kom förbi. Och på kvällen kollade jag och älskling på Karate Kid. Tyckte faktiskt den var riktigt bra, trots att slutet är ungefär lika som på den gamla Karate Kid.


Lillfisen har varit rätt bråkig nu ett par nätter. Men i natt slog han nog rekordet. Vaknade kvart i tre första gången och två timmar framåt så stökade han på och gnällde. Plus att han stoppade ut benen genom hålen på sängen så han fastnade och gnällde lite mer. Han var riktigt hopplös. Sen sov han fram till halv sju ungefär och sen dess har han stökat på igen. Jag kan säga att jag är helt slut idag. Huvudet är inte alls med som det ska och känner mig jätteirriterad. (Kanske inte så konstigt med tanke på sömnen).

Försökte vila lite när han sov här på förmiddagen men det gick sådär. Somnade aldrig men vila är bättre än inget.


Luddens mage har kommit igång igen. Kan ju vara tillfället så än ska jag inte jubla.


Ne, nu ska jag gosa lite med sötnosen som idag ser ut som en dinosarie.

Han har på sig denna sparkdräkt från Lindex.

 

Det som är på huvan fortsätter bak på ryggen så han ser riktigt rolig ut.

Av Linnéa Vrede - 29 januari 2011 20:18

Jag brukar aldrig kolla statistiken på besökare. Det är väldigt ointressant för min del men kollade nu och fick en liten chock. Ni är ju faktiskt ett helt gäng som följer min vardag varje dag.


Det vore jätteroligt att veta vilka det är som läser varje dag/nån gång ibland, så ni kan väl lämna en rad om vilka ni är =). Tack på förhand!

Av Linnéa Vrede - 29 januari 2011 10:32

Herregud vad fredagskvällen gick fort. Hoppas inte denna dag går lika fort. Det värsta som finns är väl när helgerna bara springer förbi. Supertrött idag trots att M tog Ludde när han vaknade andra gången klockan åtta. Luddis vaknade kvart i fyra och fram till fem höll jag på och bråka på med honom tills han insåg att "oj, nu är jag jättehungrig" och skrek rakt ut.

Innan så var det precis som att han ville kliva upp och var jättepigg. Han somnade iallafall om efter maten och vaknade åtta. Jag ville vila en stund till så kvart över nio kom grabbarna upp och väckte mig. Fick världens största leende av sonen. Man kan ju inte annat än att älska honom, trots att man är supertrött. Jag tror jag är så trött för jag sover väldigt oroligt och drömmer mycket på nätterna. Men det går säkert över så småningom.


Idag har jag inte så många planer, hade en men den stöp så fort jag klev upp.. Hade velat haft en riktig hemma dag med mina grabbar och fixa och donat lite. Men mannen åkte jaga så det är väl bara att gilla läget. =) Missunnar honom inte det. Så tråkigt att det alltid ska vara något på helgerna. Man ska alltid åka nånstans eller måste åka och handla grejer som saknas. Jag minns inte ens när vi faktiskt var hemma en hel helg alldeles själv, utan besök och sånt.. Men det kommer väl det också nångång. Man får vara glad att folk vill hälsa på och att folk vill att man ska hälsa på dom. =)


Nu ska jag nog koka i ordning en skvätt kaffe innan lillemannen vaknar från sin tupplur.


VILL HA; en hel dag hemma.

KLÄDER; morgonrock.

FRISYR; uppsatt.

HÄNDELSE; har inte hänt något speciellt än.

LÅT; J Randall - Spirit of the Radio (Step Up 3D)

PLANER; får se vad man orkar med.

SAKNAD; -  

DUMMASTE; ryggont.

SJUKA; -

MAT&DRYCK; en kopp te och smörgåsar.

FAVORIT(er); m och världens finaste son

KÖP; -

HUMÖR; Jättetrött! :(

Av Linnéa Vrede - 28 januari 2011 20:52

Har precis sett klart "I rymden finns inga känslor". Men herregud vilken underbar film. Jag har skrattat som en tok, det rann några tårar och jag har fått mer förståelse för Asbergers Syndrom. Innan visste jag inte riktigt vad det var.


Ni som inte har sett den måste verkligen se den!

Den bästa svenska filmen jag har sett på länge.

Av Linnéa Vrede - 28 januari 2011 13:38

Så där ja.. Då var kyrkan bokad och dopkorten klar. Ska bara vänta på att jag får ett bekräftelsemail av kyrkan innan jag beställer hem dopkorten. Vad mysigt det här ska bli. Det var ju inte så svårt som jag trodde det skulle vara. Fast än ska jag väl inte säga något. Själva cermonin och allt runt omkring det är ju inte klart och så är det fikat och det efteråt. Tur jag har många runt omkring mig som vill hjälpa till ♥.


Om du är känslig så fortsätt inte och läs!


Jag håller mer eller mindre på att slita av mig håret här hemma. Eller nja, inte riktigt så illa är det väl.

Luddens mage är helt i otakt. Jag gör inget annat än att byta bajsblöjor just nu. Och då pratar vi inte en, två eller tre om dagen utan över tjugo stycken.

Det bara rinner och rinner. Och det rinner inte bara ur honom utan ur blöjan också så man får vara riktigt snabb när det väl har kommit. (därav massa, massa byten också). Och när det rinner ur blöjan så rinner på bodyn så nu får lillemannen minsann inte ha några kläder på sig! Det är precis som att det är kiss som kommer med lite små klumpar .

Jag själv gissar på att det kan vara tänder på G. Han är ju frisk och pigg annars (förutom febern härromdagen) och äter som han ska. Någon som har erfarenhet av detta?

Av Linnéa Vrede - 27 januari 2011 22:31

...har jag haft en jättemysig dag med två fina tjejer. Man blir så glad när man är med dom <3 Varit på föräldragrupp och träffat massa söta bebisar. Ludde var äldst. Hela fem dagar. Och självklart var han störst. Eller ja, åtminstone längst :) Fanns nog nån liten som hade lite mer hull :). Sen har det handlats och hälsats på en väldigt brun svärmor. Ludde har skött sig exemplariskt hela dagen (bara liiiiiite smågnäll).


Jag har fortsatt med dopplaneringen och vi har bestämt oss för att bjuda några till. Man döps bara en gång och detta kan vara enda gången alla verkligen är samlade. Annars träffas man alltid pö om pö. M har nu också bestämt vem som ska bli gudfar så imorgon som jag ringa kyrkan och boka tid. KOM I HÅG DETTA LINNEA!!!

Vet inte om dom vill ha namn och så på gudföräldrarna när man bokar tid men tänkte det var lika bra att ha allt klart. Vi har bollat länge ikväll om vem som ska passa bäst och M kände sig tillslut helt nöjd med sitt val, så nu får vi hoppas att den blivande gudfadern vill också :)


Nu blir det Natti, Natti. Ska försöka sova bort min halsvärk och öronvärk som smugit sig på nu på kvällsidan.

Av Linnéa Vrede - 26 januari 2011 21:15

Ursäkta min franska, men helvetes jävlar vad jag har tandvärk :S Har ett jättestort hål på vänster sida och har haft det ett tag. Men eftersom jag inte haft ont och känner att jag inte har råd att gå till tandläkaren så har jag inte brytt mig om det. Det får jag lida för nu :( Får se om det går att sova i natt. Har en rätt fullspäckad dag imorgon. Försöka hinna med bussen klockan tio, mysa med Daniella&Elina mellan halv elva och tre, föräldragrupp mellan tre och halv fem, ta buss in till stan och möta upp hjärtat, åka och handla och sen åka och säga hej till svärmor som har kommit hem från Mexico nu. Fullt ös hela dagen alltså. Får se vad lilla gnällspiken tycker om det :) Imorgon är en ny dag så det kanske är bättre då.

Av Linnéa Vrede - 26 januari 2011 10:05

Kom rätt långt igår med dopplaneringen. Men det är mycket kvar och det är säkert mycket jag inte har tänkt på. Så därför ska jag få lite hjälp av Luddisens gudmor. Hon har ju redan gått igenom det för inte så länge sen så det är ju färskt i minnet :)


Och dopkorten håller jag på och kikar på. Funderar på att beställa från trycksakstorget men har inte kollat vad det kostar än. Annars så skulle jag kunna göra egna kort. Får se om jag orkar vara så kreativ. :P


Har haft en liten gnällspik här på morgonen men nu har han äntligen somnat så jag ska försöka få i mig lite frukost innan han vaknar igen. Får hoppas han vaknar på en bättre sida då :)



Dagens:

VILL HA; nya kläder.

KLÄDER; myskläder.

FRISYR; uppsatt i vanlig ordning.

HÄNDELSE; stoppade ner telefonen i byxfickan och den hamnade nere vid fötterna. Hade tydligen ett jättestort hål i byxfickan :P

LÅT; Lisa Nilsson - Handens fem fingrar

PLANER; planera dopet och mysa med Sofia&Oliwer.

SAKNAD; mormor. som tur är finns hon bara ett telefonsamtal bort :)   

DUMMASTE; fortfarande ont i benen efter allt gungande.

SJUKA; -

MAT&DRYCK; strax en kopp te och macka.

FAVORIT(er); m och världens finaste son

KÖP; -

HUMÖR; glad men trött. :/

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards