Linnéa

Alla inlägg under juli 2010

Av Linnéa Vrede - 29 juli 2010 14:57

Någon som är sugen på gratis Spotify Premium?

Man behöver bara svara på några frågor så får man det. =)

LÄNK!

Av Linnéa Vrede - 27 juli 2010 13:37

Idag är jag en riktigt trött tjej. Det är jag väl iofs alltid men idag finns det inte mycket ork alls i kroppen. Hade svårt att somna igår kväll så la mig nere på soffan istället. Sovit halvdåligt och har legat på sovlocket tills nu typ.

Det är inte huvudet som är speciellt trött utan kroppen.

Värker lite här och var men det kan bero på att jag legat konstigt hela natten.


Nu har jag iallafall bestämmt mig för att jag ska göra lite nytta.

Diska undan lite och så ska jag ta och baka.

Ska baka Nonstop Chocolate Cookies men måste vänta tills hjärtat kommer hem. Har ju självklart inga nonstops hemma.

Kladdkakemuffinsen var populära så det blir väl kanske några sådana också. Nånting måste jag göra innan han kommer hem =)


En dammsugning skulle väl inte heller sitta helt fel. Vardagsrumsgolvet säger att det är dags ;P Det är tur att det finns ett rum med jätteljust golvi huset. Annars hade jag nog aldrig dammsugit. Det man inte ser mår man inte dåligt utav. =)

Av Linnéa Vrede - 24 juli 2010 10:26

Beräknat förlossningsdatum: 2010-10-02

Barnet blev till omkring: 2010-01-09

Du är i vecka: 31

Du är i månad: 7

Antal graviditetsveckor och dagar: 30 veckor 0 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 70

-

Igår hade jag stora problem med att det ilade i nedre delen av magen och den nedre regionen. Fruktansvärt läskigt och oerhört obehagligt. Känner av det lite idag också. Någon som har erfarenheter av sådant?

Förutom det så mår vi superbra.

Pyret slår volter som aldrig förr och det börjar göra riktigt ont när den sträcker på sig.


Igår beställde vi vagnen. Och köpte spjälsäng. Börjar genast kännas mycket mer verkligt. Idag hoppas jag älsklingen sätter ihop sängen så jag får bädda där.♥

Av Linnéa Vrede - 22 juli 2010 11:13

Igår fick jag leka sjuksköterska här hemma. Bra träning men jobbigt med blod.

M höll på och fixa med bilen och skar i plast och skar sig på kniven.

Kommer springades och säger att han måste ha plåster. Vilket inte alls funkade. :P

Efter många om och men så fick han fortsätta med det han höll på med.

Dock fick han ondare framåt kvällen så han ringde 1177 och fick lite rådgivning. En tripp till akuten, 2 stygn, en stelkrampsspruta och lite antibiotika senare var vi hemma igen.

Det var skönt att det inte var jag som hade gjort mig illa, för det är jag expert på annars.


Idag verkar det som att det blir ganska lugnt.

Lite småfix hemma måste alltid göras så får väl underhålla mig med det.

Av Linnéa Vrede - 21 juli 2010 10:21

Bullarna blev supergoda. Nästan så jag tyckte dom var godare än vanligt. Kanske för att det var länge sen jag åt det?


Började kollade på Precious igår. Gripande film. Kollade aldrig klart på den så ska ta och göra det idag. Hade en liten busunge i magen som inte ville ligga stilla för fem öre så att sitta still i typ två timmar funkade inte alls för mig.


Jag fick förklaringen till varför pyret höll på så mycket som den gjorde när älsklingen kom hem. Lilla kotten ville ju komma ut, så pyret var väl kanske glad för sin kompis skull. =)

Har legat på helspänn hela natten och väntat på att få sms från blivande mamman eller pappan. Och 03.24 fick jag följande; "Nu är han här. Klockan 01.40 51cm lång och 3330g. Han är helt perfekt!". GLÄDJE!

Grattis till er älskade vänner. Längtar tills jag får komma och snusa på underverket.


En maskin tvätt är igång och övervåningen är färdigstädad. Nu blir det lite latmasktid en stund innan resten av sysslorna kallar.

Av Linnéa Vrede - 20 juli 2010 22:07

Av Linnéa Vrede - 20 juli 2010 17:47

        

Av Linnéa Vrede - 20 juli 2010 17:19

Gårdagskvällen spenderades i Bergböle tillsammans hos fam. Sellén. Baslådebygge för älsklingens del och girltalk för min del. Mycket trevligt måste jag säga.

Idag har det uträttats lite ärenden och så hälsade vi på Sofia&Martin och fick gott fika. Märks att man inte träffats på en tag för man har mycket att prata om.

Hoppas vi hinner träffas minst en gång till innan lilla kotten bestämmer sig för att titta ut. 26 juli har jag gissat på att busen kommer.


Efter den påhälsningen åkte vi hem till byn igen. Hemmet ville ha en lite städning. Så en dammsugning senare och lite annat småfix så ser det genast mycket bättre ut =). Iallafall på nedervåningen, hehe.

Nu återstår bara diskning men den får nog faktiskt vänta lite till.


Funderar på att baka lite bullar. Finns inge fikabröd alls hemma och det är nog första gången på vääääldigt länge. Har varit riktigt lat på baknings sidan nu.





Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards