Linnéa

Alla inlägg under september 2011

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 12:41

Det är inget snack om saken. Han är ett sånt där barn som man ÖNSKAR man skulle få. En sån som är super lättsam att lämna på dagis. Han älskar det, det bara lyser om honom när han ser alla barnen som vill leka med honom. Trots att han sov bara fem minuter och att jag var tvungen att väcka honom så var han som en sol. När vi däremot skulle gå blev det liv minsann. Oj vad arg han blev. Han ville ju inte hem. Han ville stanna kvar och leka i sandlådan, gunga och skratta så han kikna när en äldre flicka hoppa och stutsa framför honom. Det är skönt att han reagerar så här för det betyder ju att han trivs och gillar att vara där. Han tar sig an fröknarna jättebra och det är lugnande för mig. Min duktiga, stora kille. Jag gillar att jag får mig en rejäl prommis när jag ska gå fram och tillbaka till dagis och hem. Sammanlagt blir det 7 km. Barnet sover en lur nu och jag hoppas han låter mig städa och greja lite när han vaknat. Blev inte av igår som ni kanske förstår.

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 07:21

Ville bara komma in och säga att jag mår bättre idag. Lite sömn gjorde susen minsann. Låg i sängen redan klockan åtta i går kväll, då är man paj. Men huvudsaken är att det är bättre och nu lägger vi gårdagen bakom oss ;)

Av Linnéa Vrede - 28 september 2011 16:42

Första dagen är klar och den gick super. Två timmar per dag i två veckor väntar och det känns riktigt bra hittills. Dock har vi haft en fruktansvärd eftermiddag eller rättare sagt har. En väldigt trött kille som absolut inte vill sova och det här tär på mig. Jag är helt slut och än är det många timmar kvar på denna dag. Att inte få gå på toa i fred, att inte kunna dricka ett glas vatten ifred, att inte få äta utan att det gnälls och grinas är inte alls skoj så just nu mår jag inte helt hundra. Att försöka hålla masken och inte låta tårarna komma är jobbigt men jag får tänka att efter ruschen blir det bättre. Dock känns det väldigt långt bort nu och jag längtar efter en kväll där jag får vara bara Linnea. Förlåt för ett bittert inlägg men ibland måste man avreagera sig nånstans och lotten for här idag.

Av Linnéa Vrede - 27 september 2011 16:03

Eftersom jag är själv hemma nu och knappt hinner se min karl så luvar jag till det denna tisdag med lite god efterrätt. Livet känns ju lite lättare när man får något gott i magen :) Idag fick jag sovmorgon så det hette duga. Han fick välling kvart i sex och så gick jag och la mig igen och vaknade sen kvart i åtta och fem minuter senare vaknade en väldigt glad prins. Dagen har hittils varit väldigt lugn med lite ute-lek och en massa mys. Imorgon halv nio ska vi påbörja inskolningen. Stora killen nu. Känns riktigt bra att jag kommer kunna lägga all focus på skolan sen. Han kommer ju älska att vara där (gissar jag på iaf). Nu ska jag påbörja lite mat, torsk, potatis och hemmagjord sås. Mums!

Av Linnéa Vrede - 27 september 2011 08:27

Igår kunde vi bocka av tand nr 7. Nu går de minsann undan.

Av Linnéa Vrede - 24 september 2011 07:11

Först och främst, GRATTIS LUCAS PÅ DIN 1 ÅRS DAG. Dagen igår rullade på trots gnäll och grin. Nattningen gick galant, som oftas när M lägger Ludde. Tror Luddis saknar sin pappa på kvällarna. Medans Ludde satt och kolla på djungelboken så hann jag diska, förbereda mat och dessutom sätta mig med en kopp kaffe. Lyxigt må jag säga! :) Natten har varit si så där men fick sovmorgon till halv sju. Ludde kanske kände att de var helg? :) Nu myser vi framför bompa och väntar på att dagen ska gå och pappan komma hem från skogen, för sen ska vi åka på kalas. Tänkte passa på att duscha när plutten ska sova. Ja, idag blir nog en bra dag, det tror jag.

Av Linnéa Vrede - 23 september 2011 07:34

Jag är helt slut efter gårdagens gnällfest, jobbiga läggning, bråkiga natt och på det en alldeles för tidig morgon. Jag behöver lite energi, lite glädje. Bra start på denna fredag, not! Att vara halvt ensamstående (M jobbar mkt nu, åker tidigt, kmr hem sent) är fan inte lätt och dom som är helt själv ska fasen ha en eloge. Hur länge orkar man? Idag är jag verkligen i botten och är rätt bitter på livet. Återkommer när jag mår okej igen.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Skapa flashcards