Linnéa

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Rutin!

Av Linnéa Vrede - 14 januari 2011 10:49

Jag kan nu meddela att vi fått in en rutin på den lilla prinsen i vår familj.

Jag trodde aldrig vi skulle få till det. Men nu har jag fått in en bra rutin på allt vad gäller nattning, matning och bus/mys.

Nattningen sker som vanligt mellan åtta och nio. Detta är lite beroende på vad vi gör/vart vi är.

Första matningen sker mellan fem och sex. (Kvart i sex, sex dom två senaste dagarna). Lägger honom breve mig och han somnar om inom tio minuter. Sen sover han till halv nio, nio. Då kliver vi upp och leker lite innan det är dags för frukost. Den blir oftas en halvtimme efter att han vaknat.

Därefter får han underhålla sig själv en stund medans min mage får mat i sig.

Sen är det mys och bus. Vid halv elva, elva är lillprinsen trött igen. Somnar antingen på täcket, i soffan eller i min famn.

Han sover ungefär en halvtimme, timme. Ibland längre.


Sen går liksom resten av dagen av farten.

Så är vi framme vid sju och då är det matdags igen.

Och vid åtta, nio läggdags.


Jag tycker det är otroligt skönt att ha någorlunda rutiner på lillemannen nu. Både för vår och honoms skull. Dock är det fortfarande lite sisådär med maten. Ibland går det knappt två timmar innan han är hungrig. Så därför ska vi köpa 2:ans ersättning och blanda 50/50 och se om han håller sig bättre och sedan byta ut kvällsmålet helt och hållet till 2:an. Gissar på att det är för att han växer så otroligt mycket.


Inatt vaknade han för första gången på lääänge vid halv tre och smågrät lite. Testade gav honom nappen och då somnade han om.

Vet inte om jag sagt det men vår lillkille är inte någon nappbebis. Ibland vill han ta den och ibland vill han absolut inte ha den. Vissa dagar kan han använda den jättemycket och andra dagar inte alls. Han somnar nästan aldrig med nappen och brukar inte heller vakna på natten för att vilja ha den. Tycker det är jätteskönt att slippa kliva upp flera gånger på en natt för att stoppa i nappen som han tappat.


Hur ser era rutiner ut?

I vilken ålder började ni få till rutinen som ni ville ha den?

 
 
Tina

Tina

14 januari 2011 12:00

Ja riktigt jobbigt. :/ Men nu hoppas jag att hon får behålla sin mat det verkar så! :)

Nellie har inga fasta rutiner än men hon sover hela nätter och äter sina mål hon ska om dagen. :)Jag har hört att man inte kan börja med sömnrutiner iaf för dom är 6 månader. Men sen så vet man inte så mycket än. :) Jag tror man får testa sig fram! :)

http://aniit.blogg.se

 
Tina

Tina

14 januari 2011 12:22

Okej men det är ju skönt de! :) Härligt när dom sover hela nätter också. Då orkar man med hela dagen. Min lilla har sovit en stund nu så hon borde vakna upp snart och vara hungrig. :)

http://aniit.blogg.se

 
Sara den rara

Sara den rara

14 januari 2011 13:11

Er dag låter nästan som vår faktiskt, tidsmässigt i alla fall. :) Jag ÄLSKAR rutiner och tror att det är bra för Sally men mest för mig ;)

Tack för dina fina ord i bloggen! Det är skönt att du gillar att jag delar med mig. Ibland sitter jag med en liten klump i halsen och tänker: Vågar jag! Men från och med nu ska jag tänka att folk gillar det! Tack än en gång och ha en skön fredag! :D

http://sascha.blogg.se

 
s, blivande mamma

s, blivande mamma

14 januari 2011 15:00

Tack för tipset om att jag behöver dricka mycket vatten i samband med järntabletterna.
Det ska jag definitivt göra :)

http://varatlillahjartaa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Linnéa Vrede - 21 oktober 2011 12:57

Jag gick in för att ta bort denna blogg men klarar det inte. ALLT om Ludwig står ju här. Måste sätta mig någon dag och skriva ut ALLA dessa sidor som finns här. Nackdel med att byta blogg.   Ni som vill fortsätta läsa om oss kan klicka in er på...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 20:19

... http://ludwigojag.blogg.se

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 12:41

Det är inget snack om saken. Han är ett sånt där barn som man ÖNSKAR man skulle få. En sån som är super lättsam att lämna på dagis. Han älskar det, det bara lyser om honom när han ser alla barnen som vill leka med honom. Trots att han sov bara fem mi...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 07:21

Ville bara komma in och säga att jag mår bättre idag. Lite sömn gjorde susen minsann. Låg i sängen redan klockan åtta i går kväll, då är man paj. Men huvudsaken är att det är bättre och nu lägger vi gårdagen bakom oss ;)...

Av Linnéa Vrede - 28 september 2011 16:42

Första dagen är klar och den gick super. Två timmar per dag i två veckor väntar och det känns riktigt bra hittills. Dock har vi haft en fruktansvärd eftermiddag eller rättare sagt har. En väldigt trött kille som absolut inte vill sova och det här tär...

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards