Linnéa

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Linnéa Vrede - 9 januari 2011 22:08

Vilken underbar dag! Den har varit helt i min smak. Åkte upp till Berge till A&T för att M skulle koppla in högtalare och baslåda i deras traktor och under tiden så passade jag på att mysa med kalvarna. Mös lite extra med en lite kalv som föddes i förrgår. Och så var det en som var rejält busig. Så många skratt vart det. Imorse föddes en kalv och har väntat hela dagen på att en ko ska kalva men hon la sig inte fören vi var på väg hem så den lilla kalven får vi nog se en annan dag istället. A&T har visat mig hur mjölkningen går till så får se om man kanske lär sig så småningom. Tänkte agera som lite extra piga i framtiden :) Nu håller jag på och väntar på att tvättmasknen ska bli klar. Var tvungen att slänga in samtliga familjemedlemmars kläder sen blir det sova.

Av Linnéa Vrede - 9 januari 2011 11:44

Då var helgen förbi. Den har bara bestått av massa mys. I fredags kväll Var vi upp till familjen Sellen. Kollade på tv och bara va. Lilleman sov hela kvällen nästan.

Igår var vi till svärmor en sväng. Hon åker till Mexico idag och blir borta i två veckor så hon fick mysa lite med Lilleman medans jag och hjärtat åkte och handla. Sen var det lite städning på schemat. Gjorde i ordning lite god mat till middag, älginnanlår och hemmagjord klyftpotatis. Satt väldigt fint i magen. Till kvällen fick vi finbesök av "lillfaster" Hanna. Spelade lite Wii, svulla gotta och hade gott i glaset. En riktig myskväll, tack för det :)

Och idag då? Ganska lugnt än så länge. Lillen sover och vi ligger och matar oss framför tv'n. Som det ska vara på söndagar :) En promenad senare idag kanske, termometern visar endast -3,6 och solen tittar fram.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards