Linnéa

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

16 februari - Tussig prins.

Av Linnéa Vrede - 16 februari 2011 11:14

Igår eftermiddag åkte min lilla prins på sin första magsjuka. Eller ja, det är vad jag tror att det var iallafall.

Det började med att han åt kvart över två och efter det kräktes han jättemycket, mer än vad han brukar efter han ätit men tänkte att det vart väl lite överfullt. Inge konstigt med det. Torkade rent honom och tog av honom kläderna och la ner honom på täcket. Då kräks han mer, men tänkte fortfarande att det inte var nå konstigt. Han somnade och sov kanske tio minuter och då vaknar han av att han kräks och då sprutar det ur både munn och näsa. Jag var snabbare än blixten dit och la honom på sidan och då fortsatte det.

Det är då det slår mig att han kanske är magsjuk. Ringer till M fort som attan och säger åt honom att komma hem så fort han kan. Ville absolut inte vara själv hemma med prinsen när han var så där.

Vi myste ett tag innan han somnade och sov ruset av sig. När han vaknade så gjorde vi iordning mat och M fick mata honom medan jag pulade på med annat. När han ätit klart kommer allt och lite till upp igen. Stackars lilla killen min. Kokade i ordning vätskeersättning, bytte blöja och sen fick han bara mysa med oss. Gav en tesked vätskeersättning ungefär var femte minut i två/tre timmar.  Höll koll så han kissade och allt sånt och sen vid nio gick vi och la oss och då fick han självklart sova med oss, ifall han skulle kräkas. Han åt innan han somnade och det fick han spara.


Halv fem vaknade goknulen och pratade som aldrig förr. Gjorde i ordning mat och så fick han äta lite i taget och det gick jättebra.

Idag är han som vanligt och så jag kan pusta ut!

 
 
Tina

Tina

16 februari 2011 22:39

Vad skönt att det gick över såpass snabbt. Det vart ingen klippning idag för min del. Frisören ringde och sa att hon var sjuk. :/

http://aniit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Linnéa Vrede - 21 oktober 2011 12:57

Jag gick in för att ta bort denna blogg men klarar det inte. ALLT om Ludwig står ju här. Måste sätta mig någon dag och skriva ut ALLA dessa sidor som finns här. Nackdel med att byta blogg.   Ni som vill fortsätta läsa om oss kan klicka in er på...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 20:19

... http://ludwigojag.blogg.se

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 12:41

Det är inget snack om saken. Han är ett sånt där barn som man ÖNSKAR man skulle få. En sån som är super lättsam att lämna på dagis. Han älskar det, det bara lyser om honom när han ser alla barnen som vill leka med honom. Trots att han sov bara fem mi...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 07:21

Ville bara komma in och säga att jag mår bättre idag. Lite sömn gjorde susen minsann. Låg i sängen redan klockan åtta i går kväll, då är man paj. Men huvudsaken är att det är bättre och nu lägger vi gårdagen bakom oss ;)...

Av Linnéa Vrede - 28 september 2011 16:42

Första dagen är klar och den gick super. Två timmar per dag i två veckor väntar och det känns riktigt bra hittills. Dock har vi haft en fruktansvärd eftermiddag eller rättare sagt har. En väldigt trött kille som absolut inte vill sova och det här tär...

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards