Linnéa

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Linnéa Vrede - 27 september 2010 11:35

Igår kväll blev det ett litet studiebesök på förlossningen. Hade haft ont hela dagen och det onda var inte samma onda som jag haft förut. Bestämde att om det inte gått över till kvällen skulle jag ringa in och kolla läget. Dom ville att jag skulle komma in för en koll och allt såg bra ut. Pyret mådde så bra så och rörde sig som den skulle och allt såg bra ut med mig också, =). Ingen nytt hade hänt sedan jag gjorde undersökning sist.

Jag visste inte att det var värkar jag hade, för alla har sagt att "det känner du". Nog för att jag hade ont och varenda liten rörelse jag gjorde så gjorde det svinont. Men nu vet jag bättre! =).

Eftersom jag hade så ont och förstod att jag skulle ha svårt att sova så fixade dom ett rum åt mig på GYN då det var fullt på förlossningen/BB men jag valde att åka hem istället. Trots att det skulle vara svårt att sova så ville jag ändå ha M i närheten. Låg vaken ett tag och vaknade då och då av värkarna i natt men hur som helst var det skönare att få vakna upp hemma. Dom säger ju att det alltid är bättre att vara hemma, där man kan slappna av riktigt.


Och jag som aldrig sover på dagarna, sov tre omgångar igår på dagen. Undra om kroppen håller på att förbereda sig? =)


Värkarna håller i sig idag också, men det är bara att bita ihop. Igår var mitt knep att duscha, så ska testa på det idag också. Och sova lär jag nog också försöka med, för helsike vad trött jag är. Eller inte trött, utmattad.

Barnmorskan som jag hade i natt sa att om jag verkligen känner att jag inte klarar av det längre så skulle jag komma in igen. Men än så länge så tror jag att jag klarar av det själv.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards