Linnéa

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Linnéa Vrede - 2 juli 2010 13:19

Å vilket underbart väder vi fick idag. Suttit ute i solen och mått gott en stund. Och så bjöd grannen på kaffe, kaka och en liten pratstund.

Älskar hans historier. För er som inte vet så är grannen 70 +. Så det finns mycket roliga historier att höra. =).


Nu ska jag ut och försöka få mig lite färg. Jag hatar att bara ligga och lapa, men finns säkert något jag kan göra samtidigt. =).

Rensa grannens rabatt kanske? Det var allt för länge sen den rensades nu.


Av Linnéa Vrede - 2 juli 2010 11:02

Inatt hade jag fruktansvärt svårt att sova, så det fick bli en tripp till soffan och kolla på tv. På något vis har jag alltid lättare att somna där.

Vaknade strax efter fem imorse att älsklingen förberedde sig för jobb. Klev upp och åt frukost med honom innan jag bädda ner mig i soffan igen och kikar lite på fiskarna.


Fina Ella hade fiskar på sitt jobb som jag fick ta över, jag hade akvariet & inredningen, behövde bara köpa värmare och pump.

Jag har stenkoll på hur många dom här. En algätare vid namn slemmis, fyra neonfiskar, fem öringar, och fem platta. Detta säger nog inte er någonting men iallafall. Imorse var en utav neonfiskarna borta, helt spårlöst. Letade på ytan, letade igen hela akvariet, till och med M var och lös med en ficklampa och kollade efter den. Den var helt enkelt borta.

Efter att jag vilat en stund så fortsatte jag jakten på firren.

Och jag hittade den. Längst in i hörnet (är ett hörnakvarium.), bakom plastblommorna håller den till. Tog baksidan av håven och försökte putta fram den lite, men ICKE. Den har tydligen bosatt sig där bakom.

Det är konstigt med tanke på att dom fyra neonfirrarna alltid är tillsammans annars. Kanske småfirrar på G? ;P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards