Linnéa

Inlägg publicerade under kategorin Pyret ♥

Av Linnéa Vrede - 7 augusti 2010 17:43

Beräknat förlossningsdatum: 2010-10-02

Barnet blev till omkring: 2010-01-09

Du är i vecka: 33

Du är i månad: 8

Antal graviditetsveckor och dagar: 32 veckor 0 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 56


-

Månad 8!!!! Jag förstår inte varit tiden tar vägen! Den bara springer förbi.

Men det är samtidigt skönt, längtar som tusan efter mitt lilla Pyre nu.

Av Linnéa Vrede - 4 augusti 2010 14:13

Fick iallafall svar på mina frågor igår hos BM.

Ilningarna kan bero på att kroppen förbereder sig inför förlossningen. Helt vanligt.

Och mina sendrag går det inte göra mycket åt. Då gravida knappt får äta några mediciner så kunde hon bara tipsa om att dricka lite vatten precis innan jag lägger mig.

Gjorde det igår kväll plus att jag har legat med benen i vädret nästan hela natten och imorse hade jag inte ens ont i benen. Så framsteg är ju det iallafall.


Har ju känt mig lite halvklen i några dagar nu och imorse fick jag svaret varför. Förkylning! När jag klev upp kände jag mig pigg och kry och sen gick det cirka halvtimmen och näsan började rinna, halsen gjorde mer ont och fick feberkänningar.

Tänkte det skulle släppa lite under dagen men hittils känner jag ingen skillnad.


Dock tänker jag inte låta detta hindra mig från att baka. Trots att jag knappt har någon ork vill jag verkligen försöka mig på att baka källarfranska. Då det fick bli Sibylla till middag igår så testar jag köttfärssoppan idag och till det vill jag ha nybakat bröd. =)

Av Linnéa Vrede - 3 augusti 2010 17:18

Besöket hos BM gick jättebra. Blodvärdet är som det ska igen (det var jättelågt sist) men ska fortsätta äta Niferex då det har gått upp och ner hela tiden.

Magen hade växt tre cm och jag hade gått upp fyra kg.

BM fick iallafall känna vart pyret låg denna gång. Senaste två gångerna har h*n vägrat. Huvudet låg nedåt och både jag och M fick känna huvudet. =).

Allt såg jättebra ut som alla andra gånger och nästa gång jag ska dit är 17 augusti.

2 veckor dit bara. Ska bli roligt och se om det är något skillnad på cm tills dess =)

Av Linnéa Vrede - 3 augusti 2010 11:17

Idag, halv fyra, är det ett BM-besök som står på schemat. Ska bli skoj och se om jag växt något samt om jag gått upp mer i vikt.

Måste komma ihåg att fråga om ilningarna jag har samt vad jag ska göra åt mina sendrag som jag får i vaderna på morgonkvisten.

Imorse staplade jag upp benen på täckena. Och jag klarade mig faktiskt ifrån det.

Men det är inte speciellt skönt att ligga med benen i vädret så en annan lösning måste hittas. Stödstrumpor har jag redan.

Det var något annat jag skulle komma ihåg att fråga också men som vanligt med det här minnet så försvinner det ganska fort.


M's momma ska vara snäll och köra mig till BM så måste lägga på ett kol med städning och diskning. Hon skulle komma lite tidigare och fika och har jag inte stökat undan lite tills dess har jag nog en söt tant som springer omkring här som en dåre och vill städa åt mig =).

Av Linnéa Vrede - 2 augusti 2010 11:42

Beräknat förlossningsdatum: 2010-10-02

Barnet blev till omkring: 2010-01-09

Du är i vecka: 32

Du är i månad: 7

Antal graviditetsveckor och dagar: 31 veckor 2 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 61

Av Linnéa Vrede - 24 juli 2010 10:26

Beräknat förlossningsdatum: 2010-10-02

Barnet blev till omkring: 2010-01-09

Du är i vecka: 31

Du är i månad: 7

Antal graviditetsveckor och dagar: 30 veckor 0 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 70

-

Igår hade jag stora problem med att det ilade i nedre delen av magen och den nedre regionen. Fruktansvärt läskigt och oerhört obehagligt. Känner av det lite idag också. Någon som har erfarenheter av sådant?

Förutom det så mår vi superbra.

Pyret slår volter som aldrig förr och det börjar göra riktigt ont när den sträcker på sig.


Igår beställde vi vagnen. Och köpte spjälsäng. Börjar genast kännas mycket mer verkligt. Idag hoppas jag älsklingen sätter ihop sängen så jag får bädda där.♥

Av Linnéa Vrede - 14 juli 2010 18:54

Beräknat förlossningsdatum: 2010-10-02

Barnet blev till omkring: 2010-01-09

Du är i vecka: 29

Du är i månad: 7

Antal graviditetsveckor och dagar: 28 veckor 4 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 80


-


Åttio långa dagar kvar. Vill ju ha min bebis hos mig nu! =)

Av Linnéa Vrede - 13 juli 2010 10:34

Imorse, 08.00 var det ett besök hos barnmorskan som gällde. 

Lilla busfröt i magen ville inte visa sig för barnmorskan. Sist jag var där ville den inte heller visa sig, så än vet vi inte riktigt hur den ligger. Får hoppas på att pyret vill vara med nästa gång då. =).

Allt såg bra ut, pyret sparkade som vanligt när det är dags att lyssna på hjärtat.

Det enda som inte var så jättebra var blodvärdet. Så jag måste försöka komma ihåg att ta järntabletterna lite oftare.

Nästa gång jag ska dit är 3/8 och då hoppas jag att allt är perfa igen =).


Vikten är nu +14kg. Kan låta mycket, men väldigt nödvändigt på denna kropp.


Förutom BM-besöket har jag hunnit med att rengöra akvariet. Trodde jag kanske skulle hitta igen min neontetra som varit borta i två dagar nu, men ICKE. Den är spårlöst försvunnnen. Minns inte om det var i förrgår eller förrförrgår kväll så var dom iallafall fyra. Och morgonen dagen efter var dom bara tre. Kan dom andra fiskarna ha ätit upp den?


Nu blir det nog vila en stund innan det görs någon mer nytta. Diska, tvätta och dammsuga hade jag tänkt att hinna med.


    

Svensk sommar.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Skapa flashcards