Linnéa

Inlägg publicerade under kategorin Pyret ♥

Av Linnéa Vrede - 25 september 2010 10:25

Beräknat förlossningsdatum: 2010-10-02

Barnet blev till omkring: 2010-01-09

Du är i vecka: 40

Du är i månad: 9

Antal graviditetsveckor och dagar: 39 veckor 0 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 7


-


Kom igen nu bebis. Vi vill att du ska komma NU!

8.

Av Linnéa Vrede - 24 september 2010 09:19

Igår hade jag ett besök hos barnmorskan inplanerad. Allt såg bra ut.

Magen hade växt ännu en centi och ett kg till hade tillkommit på vikten.

Gjorde också en undersökning för att kolla hur allt stod till. (Eftersom jag har haft så ont, och fortfarande har).

Allt såg normalt ut och 50% av tappen var utplånad. Så det var bara att gilla läget nu med värk och hoppas på att det kanske påskyndar det hela.


Efter BM kom älskade pappsen och hämtade mig. Så fick jag golunch och la mig i ett bad där. Medans jag badade så satt lillasyster på golvet och ritade en superfin teckning åt lilla pyret. Måste nästan ta kort på den och visa. Hon är lite av en konstnär min lillasyster. ♥

Sedan lekte vi lite hon och jag. Jag målade hennes naglar och hon fixade mitt hår. Oj, oj, vad vacker jag var sen ;D Hade så många hårspännen i håret så hon fick hjälpa mig och ta ut dom efteråt =).


Väl hemma i byn blev det styckning av älg. Följde med och hjälpte till lite med malning av köttfärs och lottning. Fattar inte vart orken kom ifrån men det var riktigt härligt att känna sig pigg. Och väl hemma på gården blev det att fixa med vårat kött vi fått med oss. M hade turen att stå på tur för att få en filé, =) Så nu ska vi komma på något smarrigt att göra utav den.

Sen blev det en massa annat kött och 22(!!?) påsar köttfärs! =) Och än är inte jakten slut, det bådar gott för vår frys i vinter ;D


Idag ska jag ge mig ut i fulvädre och åka till Sofia&Oliwer ♥. Usch och fy för regn, men vet att det förmodligen väntar en solstråle hemma hos Sofia så då gör det inget att det regnar =). 

Av Linnéa Vrede - 22 september 2010 10:01

Igår var det en utav dom bättre dagarna på länge! Blev nästintill en hel dag hemma hos Daniella&Elina. Supertrevligt. Jag var helt slut när jag kom hem.

Hade sista föräldragruppen igår också. Blev mest tjatter om allt möjligt. Ska bli spännande och se vem som får först =) Första tiden går ut på fredag.


Idag är det en mindre bra dag. Humöret är inte på topp.

Sömnen har varit sisådär i natt. Är konstig i hela kroppen och känner mig ledsen, trots att jag inte har något att vara ledsen för.

Och så känner jag mig stor, stor som ett hus. Det gör ont i magen för varje liten rörelse jag gör. Sammandragningarna vill inte riktigt vara på min sida.

Ja, som sagt, ingen bra dag.

Har bäddat ner mig i sängen och tänker nog tametusan ligga här också. Diskberget, eldning och dammsugning får faktiskt vänta tills jag känner mig fit for fight. Det kommer nog under dagen någongång (Kan vi hoppas på iallafall).


Och som grädden på moset så saknar jag min M fruktansvärt mycket idag, ändå är det inte många timmar sen vi sågs.


Ja, roligare än så blir det nog faktiskt inte idag.

Av Linnéa Vrede - 18 september 2010 09:27

Beräknat förlossningsdatum: 2010-10-02

Barnet blev till omkring: 2010-01-09

Du är i vecka: 39

Du är i månad: 9

Antal graviditetsveckor och dagar: 38 veckor 0 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 14

Av Linnéa Vrede - 16 september 2010 09:06

Ännu en dag att försöka fördriva, hittils har jag inte listat ut hur jag ska få timmarna att gå.

Nu börjar jag förstå hur dom som varit gravid kände sig dom sista veckorna. För fyf*n vad jag börjar bli otålig nu. Jag vill bara att min lilla bebis ska vara hos mig nu. Inte imorgon, inte om två veckor, utan nu.

Jag blir ju snart knäpp på mig själv. Detta är ju värre än när man väntade på att tomten skulle komma på julafton!

Det är nästan så jag blir besviken varje morgon när jag inser att inget har hänt.

Menmen, pyret kommer när pyret vill komma. Det är bara att försöka få in det i mitt huvud nu.


Extremt kaffesugen är jag idag. Dock tänker jag inte ställa mig och koka kaffe åt endast mig själv. Då klarar jag mig hellre utan. Så kaffesällskap sökes! =)

Av Linnéa Vrede - 15 september 2010 08:09

Igår var det ett besök hos BM på schemat.

Magen hade växt 1,5 cm så nu ligger måttet på 36,5 cm.

Vikten hade äntligen rört sig, så nu har jag klarat mitt "mål".

Startvikt 50 kg, nuvarandevikt 71 kg.

Nu ska vi bara hålla tummarna att lite utav det stannar sen! =)

Blodtrycket var bra som alltid. Och nu har pyret fixerat sig helt och hållet.

Så nu kan alltså det ske när som helst. Och det känns vill jag lova.. Haha!

Nu är det två träffar kvar med min BM innan BF är, lite scary faktiskt.

Men hon var inte riktigt så jättesäker på att jag kommer nästa vecka så jag hoppas väl på det bästa =)


Igår blev det ett besök hos Daniella&Elina också, lika trevligt som vanligt. Lilla prinsessan kan ju charma en så man blir alldeles varm i hela kroppen.

Och nu när jag skrev om dom så passar jag på att skriva en note to my self här;

- Bilderna!

Vi får se om påminnelsen hjälper mig :P


Och så var det föräldragrupp igår, nästsista. Pratade om parrelation. Tycker fortfarande att det inte ger mig så mycket men det är skönt att ha något att göra iallafall, och träffa andra som också är tjockis! =)


Idag hade jag tänkt att ge mig på lite städning. Vi får se hur mycket jag orkar. Hade jättemycket sammandragningar hela kvällen igår och det sitter i idag också så det blir nog mycket vila mellan varven också.

Men först lite havregrynsgröt så magen slutar kurra!

Av Linnéa Vrede - 13 september 2010 12:53

Jag förstår inte hur magen kan se så annorlunda ut beroende på hur man tar bilden. Den ser både lägre och större ut på första bilden tycker jag.

På första ser man lite utav hur fin min navelpiercing har blivit. Har blivit en bristning som ser ut som oxens stjärntecken =).

Av Linnéa Vrede - 11 september 2010 09:52

Beräknat förlossningsdatum: 2010-10-02

Barnet blev till omkring: 2010-01-09

Du är i vecka: 38

Du är i månad: 9

Antal graviditetsveckor och dagar: 37 veckor 0 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 21


-


Imorgon är det 20 dagar till beräknat!!!

Alltså, vart har tiden tagit vägen egentligen?? Veckorna bara springer iväg. Och trots att jag tycker tiden går sjukt j*vla fort så går den just nu vääääääldigt sakta, typ i snigelfart. Och det lär jag nog tycka den det gör fram tills att pyret tittar ut.

Om man läser om veckan så står det bland annat:

"Du kan känna hur det sticker till när huvudet trycker mot bäckenbotten."

Detta måste ju vara ilningarna jag känner. Har ju känt det jättelänge. Känns att varje dag är ett steg närmare förlossning för h*lvete vad det gör ont i bland.

Igår hade jag riktigt svårt att gå för att det gjorde så ont.


Pyret börjar bli bråkigare än vanligt också. Pappan fick sig en rejäl snyting igår när han låg med huvudet på magen.


Jag börjar faktiskt känna mig riktigt otålig nu. Jag vet att pyret tittar ut när den känner sig redo och att det inte går att påskynda men nu orkar jag inte vänta längre. Börjar bli alldeles för tungt att bära omkring på denna jättemage.

Men som tur är så är det inte bara jag som är otålig =)

Många som längtar efter att få träffa lillpyret nu.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards