Linnéa

Alla inlägg under september 2011

Av Linnéa Vrede - 17 september 2011 07:22

Nu har det jag Väntat på kommit. Nästan alltid när jag är sjuk får jag förkylningsblåsor. Kombinationen sjuk + för lite sömn gör att man bara väntar på det. Imorse kände jag stickningarna och gick och kolla, mycket riktigt, där fanns den. Finns inget jag hatar mer! Jag önskade jag kunde få sova ut en dag så att jag för det första blir frisk och för det andra förbygger så det inre kommer fler blåsor. Idag är planerna att putsa fönster och byta gardiner. Och en massa liggande på soffan.

Av Linnéa Vrede - 16 september 2011 07:02

Höll på att skriva dagisplats men så säger man ju inte längre. Vi hade sökt från januari. Man var tvungen att söka ett halvår innan så då blev det januari men skrev att vi gärna vill ha tidigare. När köbekräftelsen kom så stod det 1/11. Perfekt tänkte jag! Jag börjar ju studera heltid så då slipper jag allt barnvaktande. Igår ringde dom och jag fick välja mellan två datum, 28/9 eller 5/10, valde då 28/9 då det är jag som måste ta inskolningen och just kring dom där veckorna har kg inte mycket att göra på skolan :) Känns grymt bra det här. Ludde kommer älska att gå dit, det känner jag på mig. Han är inte ett dugg rädd för främmande människor och älskar barn så det kan väl inte bli annat än bra då va? Hade jag inte haft något att gå tillbaka till hade jag nog tyckt det vore skitjobbigt att lämna bort honom men nu känner jag mig riktigt lugn. Sjukstugan fortsätter så jag ska bädda ner mig en stund.

Av Linnéa Vrede - 15 september 2011 14:19

Denna vecka har bestått av skola och massa pusslande med barnvakt. Har gått jättebra. Igår var det venprovtagning, HLR och kapillärprovtagning. Trots att jag är spruträdd så gick det över förväntan bra! Har haft en förkylning som legat och grott ett tag men för två dar sen bröt den ut rejält och idag är jag liggandes. Frys och svettas om vart annat och känner att livet inte alls är super idag! Luddis är på super bra humör och busar på som vanligt. Femte tanden spricker vilken dag som helst och sjätte syns under tandköttet. Hans mage har varit knas i en veckas tid och nu har jag ju förklaringen på det. Nu ska jag bädda ner mig och vila lite innan det är dags för bus igen.

Av Linnéa Vrede - 11 september 2011 11:29

4 äggvitor, 3-4 msk socker, 4 msk kakao. (jag tog 3 kakao, 1 oboy). Vispa äggvitor och strösocker kraftigt, tills man kan hålla byttan upp och ner utan att det rinner ut. Tillsätt kakao och vispa tills det är blandat, inte längre, för då minskar "fluffigheten". Lägg upp i portionsskålar och låt stå i kylen minst 30 minuter. Servera som den är, eller med grädde och bär.

Av Linnéa Vrede - 11 september 2011 08:54

Nu är det mindre än en månad tills min älskade lillfis blir 1 år.

Kan verkligen inte förstå att det redan gått ett år sen älsklingen kom.

Livet blev verkligen fulländat när han kom upp på min mage och var den finaste jag sett.


Jag gissar att snart kommer alla frågor om vad han önskar sig. Och eftersom han inte kan ringa till alla själv får väl jag vidarebefodra ;)

Leksaker har han mängder av men jag vet att vi inte kommer komma ifrån denna present ;)


Bollar & Bilar är en stor favorit bland leksakerna här hemma. Vissa saker skulle behövas bytas ut/kastas.

Filmer & serier. Filmer har han inte så stor nytta av just nu då det mest bara blir massa spring men för framtida bruk. Serier som han blir alldeles tokig av när det börjar på tv'n är:

- Händige Manny

- Dinosaurietåget

- Rorri

- Tinga-tinga sagor

- Hurra för Kalle

- Tess & Ubbe

Ja, många av serierna som går på SvtB.


Kläder är alltid behövligt då unge herr Sundh växer så det knakar. Just nu drar han str. 80-86, så 86 vore perfekt att ha till vintern/våren. (Stjärnor är en favorit här, haha.)

Mysfiltar & Gosedjur. Han har sin snuttekanin som han älskar mest av allt. Men skulle behöva ett annat gosedjur som är mjukt och mysigt med härliga öron att snutta på.

Böcker.  Vi är med i en bokklubb men böckerna där faller inte alltid mamman smaken. Barnkammarböckerna är jättemysiga. Vi har Den blå, Den vita & Den skimrande.

Något nytt och fint spjälsängsset. (Alltså örngott och påslakan till spjälsäng)


Blev ju en hel del det där. :P

Något att stoppar nappar i vore också en grej. Dom är ju överallt och ingenstans.


Om det är något ni funderar över så Ring mig eller Micke. :)



Av Linnéa Vrede - 11 september 2011 07:09

(iPhone inlägg) Igår kväll fullkomligt dog jag i soffan. Jag var så mätt att jag knappt orkade röra mig. Utskuren älgbiff (direkt från slakteriet!), potatisräfflor m. BBQ smak och god sky/sås till det. Till efterrätt hade jag gjort chokladmousse m. Grädde och hallon. Chokladmoussen visste exakt vart den skulle sitta om vi säger så. Dock kunde jag inte ligga död så länge. Ludde somnade åtta (trots läggning sju), vaknade sedan efter tjugo minuter och bara skrek, skrek & skrek. Inget funkade. Klockan nio slocknade han breve mig i sängen eller ja, jag trodde det. Gick och borstade tänderna och vips öppnas toadörren och där står han, min lilla prins. Men väl i säng igen somnade han och har sovit hela natten till kvart över sex. Jag tippar på att han hade lite ont i rumpistumpen. Efter gårdagens alla blöjbyten är det med all rätt så idag blir det smörja en massa. Hur väckte han mig i morse då? Genom att dra i bh'n jag glömt ta av mig och sedan kasta han sin 11 kg kropp över mig. Det är kärlek det ;) Nu är det morgonmys i soffan, mamman är i vanlig ordning trött och pappan ute i skogen. Igår fick vi hem köttet från veckans jakt. 21 påsar * 500 gram och 3 påsar * 1 kg köttfärs och en liten med 300 gram till Ludde. Nu klarar vi oss på köttfärs ett tag men än är ju inte jakten slut! Nu ska jag bara fundera på vad jag ska göra av allt det andra goda köttet :)

Av Linnéa Vrede - 10 september 2011 06:09

Idag är jag inte alls lika pigg som min son förväntar sig att jag ska vara. Efter elva månader har han fortfarande inte förstått att han har en morgontrött mamma. :P Och inte hjälper det att han vaknade tre tusen gånger i natt. Ja, man kan inte annat än att älska dom små liven. :) Nu sitter han breve mig här i sängen och leker med två klossar och gäspar stort. Knasbollen där. Börjar lukta lite skumt så dags att sluta.

Av Linnéa Vrede - 9 september 2011 20:10

Igår kollade jag på Svinalängorna. Fruktansvärt bra och gripande film. Får ni möjlighet så se den!


Den fick mig att tänka på "mitt förflutna".

Det är inget jag tänker skriva om här i bloggen men en sak kan jag säga;

HELVETE vad jag kände igen mig på vissa delar.

Så mycket så jag idag ångrar lite att jag såg den.


Samtidigt tänker jag att om jag inte varit med om det jag varit med om så skulle jag aldrig vara den personen jag är idag.

En stark & självständig tjej med rätt så mycket skinn på näsan. (Ja, om jag får säga det själv då!)

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Skapa flashcards