Linnéa

Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Åttonde september - Senaste dagarna...

Av Linnéa Vrede - 8 september 2011 10:55

* Har varit och vägt och mätt luddefisen, ståtliga 79,5 cm & vågen visade 10730 gram.

* Varit på öppna

* Blivit stadsbo i två dar

* Hjälpt min farmor att packa upp i nya lägenheten

* Promenerat en jäkla massa (i stan gick jag ena dagen en runda på över milen och andra dagen 1,5 mil)

* Haft samtal med världens otrevligaste studievägledare som ett tag försöka få i mig att jag inte skulle få fortsätta mina studier just nu trots JA från skolan (idiot!!).


Och lite till som jag säkerligen glömmer.


Kan ju skriva lite om den sista punkten, för jag är fortfarande väldigt irriterad och arg över detta.

Något gick fel när jag skulle bli sjukskriven, på skolan blev det ett avbrott precis som det skulle bli men på Lär Centrum (vilket är typ skolans "chef") så har jag blivit struken från alla kurser och blivit "utskriven" från skolan trots att jag fortfarande gick kvar.

Pratade med skolan och kollade om dom kunde fixa det på ett smidigt sätt men tyvärr var det JAG som var tvungen att fixa Lär Centrums fel.

Gick till Lär Centrum och berätta som det var och vart felet låg. Och att jag nu vill börja inom väldig snar framtid och att jag fått JA från skolan.

Då säger kärringen (ursäkta men ja, just nu får hon vara en kärring):

-  Jag kan nog inte godkänna din ansökan då vi bara tar in 35 st och det är redan fullt. Så du får nog återkomma.

Då talade jag om för henne att jag faktiskt redan fått godkänt att börja av skolan och blivit tilldelad en ny klass där vi är knappt 10 st.

- Ja, jo. Har dom lovat dig så måste jag väl godkänna din ansökan.


Alltså, ingen som helst artighet eller förståelse alls. Hon har verkligen skaffat sig fel jobb.

Skolan har ju ringt och pratat med henne tidigare och då skulle hon ringa upp mig och berätta hur jag skulle göra, vilket hon inte har gjort, hon har inte ens ringt upp skolan än.


Ett tag tänkte jag, "Nej, nu jävlar skiter jag i att fortsätta plugga ifall det ska vara så jävla svårt att få göra klart utbildningen"

Det var ju för tusan inte mitt fel att jag blev sjukskriven!

Men eftersom jag har lite jävlar anamma i mig (ibland iaf) så sträckte jag på ryggen och låssades som att jag inte alls tog illa vid mig.

Inte ska en studievägledare, som tydligen valt fel jobb, få sänka mig. Icke. Jag SKA bli klar med utbildningen så jag kan få ett bra jobb och en någorlunda inkomst.


Nu kan ju hon ha haft PMS eller bara en jävligt dålig dag men inte ska det gå ut över stackars lilla mig som varit mammaledig och vill göra klart det jag påbörjat.

Dessutom så säger hon på ett väldigt otrevligt sätt:

- Ja men har du någon som tar hand om barnet nu då???

- Du har ju inte barnomsorg.

Sa då att det var mitt problem att lösa det och att det löser sig alltid.

- Jo jo, får väl se.


Jag var rasande när jag gick därifrån. Skit tråkigt tycker jag då dom ändå ska vara en stöttande pelare i ens pluggande och att det är dom man ringer vid frågor kring kurser/csn/osv.


Men huvva vad långt det blev om en sur kärring.

Nu ska jag passa på och ta mig en promenad medans pojkarna sover. Idag är det jaktpaus för ikväll är det jaktfest. Då ska jag och Luddis mysa till det här hemma. Tända upp en brasa, lite ljus och en varm go filt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Linnéa Vrede - 21 oktober 2011 12:57

Jag gick in för att ta bort denna blogg men klarar det inte. ALLT om Ludwig står ju här. Måste sätta mig någon dag och skriva ut ALLA dessa sidor som finns här. Nackdel med att byta blogg.   Ni som vill fortsätta läsa om oss kan klicka in er på...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 20:19

... http://ludwigojag.blogg.se

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 12:41

Det är inget snack om saken. Han är ett sånt där barn som man ÖNSKAR man skulle få. En sån som är super lättsam att lämna på dagis. Han älskar det, det bara lyser om honom när han ser alla barnen som vill leka med honom. Trots att han sov bara fem mi...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 07:21

Ville bara komma in och säga att jag mår bättre idag. Lite sömn gjorde susen minsann. Låg i sängen redan klockan åtta i går kväll, då är man paj. Men huvudsaken är att det är bättre och nu lägger vi gårdagen bakom oss ;)...

Av Linnéa Vrede - 28 september 2011 16:42

Första dagen är klar och den gick super. Två timmar per dag i två veckor väntar och det känns riktigt bra hittills. Dock har vi haft en fruktansvärd eftermiddag eller rättare sagt har. En väldigt trött kille som absolut inte vill sova och det här tär...

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Skapa flashcards