Linnéa

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Linnéa Vrede - 1 augusti 2011 06:38

[Långt inlägg]


I onsdags var det verklingen spring hela tiden. Allt skulle packas och så fort M kom hem från jobbet skulle vi bara äta middagen som jag gjort i ordning dagen innan och packa in grejerna och oss själva i bilen. Jag trodde att bilen skulle bli smock-full men inte då :)


Ludde somnade strax efter sju men vaknade när vi parkerade bilen vid stugan.  Sen ville minsann han inte sova men var nöjd och glad och utforskade stugan. Vid elva-tiden somnade han tillslut.


Vi började torsdagen med en lång, skön morgonpromenad i samband med att förmiddagsvilan för Ludde. Efter lite mellis for vi till Åre och kollade läget och väntade in molnen. Det var strålande sol från tidig morgon och planen för dagen var ju att plocka hjortron. På eftermiddagen så försvann solen men värmen stannade kvar så vi bytte om och gjorde oss i ordning för en tur på fjället. M hade Ludde i en bärstol på ryggen och det gick super! Ludde var så himla nöjd.  Det var väldigt spännande att dra pappa i håret och prata så mycket så han fick lock för örat. :P

Folk har ju sagt att det finns lite hjortron men vi hittade jättemycket, dock var det mesta omoget men efter 1,5h plockande så hade vi iallafall fått ihop 2 liter. Dög gott och väl för oss då min momma plockat en massa åt oss också.


På fredagen åkte vi till momma i Handöl. Märktes att momman tyckte det var mysigt att ha oss där. Det var alldeles för spännande med allt så Ludde tyckte inte att sju var sovdags. Men är man borta så är man och då är det klart att rutinerna blir lite konstiga. :) Jag måste säga att jag har en fruktansvärt snäll son. Han liksom bara följer med och nöljer sig så länge mamma eller pappa är i närheten :)


Hos momma har vi bara ätit gott, druckit gott, myst, busat, promenerat, kolla in byns djur (hästar, hönor, tuppar, ankor m.m.) och bara varit. Precis som det ska vara. Och igår när vi packat ihop allt så åkte vi till Fäviken och kollade läget och där fick jag mig ett par sweteam-byxor av älsklingen så nu har jag riktiga kläder för att springa runt i fjäll och skog.

Fick nämligen ett par Meindl-kängor av momma i tidig födelsedagspresent igår också. :)


Borta bra men hemma bäst. Var så skönt att komma hem igår kväll. Ångrar inte en sekund att jag städade, och städade, och städade innan jag for. Var så fruktansvärt skönt att komma hem till ett fint och fräscht hem! Och dessutom hade mina paprikor fått färg! Så det blir minsann röda paprikor :D


Nu ska jag kicka igång den här dagen. Det har varit fullt ös på lilleman sen en timme och nu börjar jag vakna lite till liv så ska fixa lite varmvatten. Idag ska vi åka till Brunflo och fira Hanna som fyller år idag. :) Det ryktas om smörgåstårta minsann :)

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards