Linnéa

Alla inlägg under juli 2011

Av Linnéa Vrede - 12 juli 2011 19:38

  Sommarfötter med smörblomma mellan tårna.

Bild tagen av mig 11/7-11

Av Linnéa Vrede - 12 juli 2011 12:54

Men oj vilken glad överraskning jag möttes av nu när jag loggade in.

Har vunnit två planscher hos Anna. Nu ska jag bara försöka bestämma mig hur jag vill ha dom. Hon är urduktig så det är lite svårt att välja.

Kolla in Annaform. Det får bli dagens tips! :)

Av Linnéa Vrede - 12 juli 2011 06:20

Mam-mam och pap-pap har ju länge funnits med men det har nog inte varit menat som just mamma och pappa utan är en del av "tal utvecklingen". Nu ett tag har han sagt mamma riktigt eller rättare sagt mam-ma om ni förstår när jag skriver ut det så. Nu säger han det i "rätt" tillfällen och det är inte alls som förut.

Igår sa jag tack, tack efter han ätit och jag tog av haklappen och vips så sa han tat-tat, (på ett ungefär, så svårt att fösöka skrva ut uttalet, haha).

Trodde först det var en engångsföretelse men när jag testade igen så sa han det. Testade även efter en stund och ja, där satt det. Det blir ju en helt annat människa när han kan börja prata lite. Man har väntat så länge på att han ska säga mamma men nu känns han alldeles för stor. Stanna tiden, det här går ju inte!! *Ångest*


Trist för Micke bara att han sa tack, tack före pappa men så kan det ju vara. Ordet pappa tjatar jag ju om varje dag men inte tack, tack så det är väl därför. Det kommer när det kommer :)


Idag är det lugnt här hemma. Lite sysslor måste göras innan det ser ut som ett bombnedslag helt och hållet. Men först kaffe, sen vila och SEN så kanske jag tar tag i hemmet ;)

Av Linnéa Vrede - 11 juli 2011 08:05

Ni som har följt med ett tag vet ju om att jag haft rätt stora problem att gå upp i vikt och har inte varit direkt jättestor. Har kämpat länge för att få gå upp i vikt men utan resultat. När jag blev gravid så kom kilona som ett brev på posten och jag var lycklig!

23 kg senare så såg jag ut som en köttbulle men bra mådde jag! Av dessa 23 kg är nu bara 3 kg kvar.


Som tur är tycker jag inte att det syns att det är så mycket som försvunnit. Kroppen förändrades rätt mycket efter graviditeten och nu har jag riktiga höfter och lite mage som putar ut.

Det är på gott och ont med allt som tillkom eftersom jag inte riktigt är van vid att kroppen ser ut så här. Men en sak är säker, det var värt det så inibomben.

Ludwig är mitt allt och jag skulle aldrig byta bort honom för att få snyggare kropp.

Av Linnéa Vrede - 10 juli 2011 19:51

Jag är med och tävlar om en namnmössa hos Madeleine via Therese.

Av Linnéa Vrede - 10 juli 2011 19:32

Kan meddela att lillemannen numer äter min hemlagade mat. Och trot eller ej, det var torsk och potatis som gick i honom först! Det som han ratar totalt i burkväg! :)

Har testat gjort "kasslergryta" och det sa bara poff så var den portionen borta. Sen har vi börjat med havregrynsgröt på morgonen. Nu blev det helt plötsligt superroligt att laga mat när han också kan äta våran mat (med lite twist på).


Recept på kasslergryta;


Kassler

Purjolök

Tomatpuré

Vatten

Redning


Gjorde små, små bitar av kasslern och kokade upp en gång. Hällde bort vattnet och på med nytt. (För att det inte ska vara för salt). Kokade upp igen tillsammans med smått skivad purjolök. Redde så det blev såsigt och smaksatte med lite tomatpuré. Serverade med Risoni (små,små spagettikorn). Hade även ärtpuré till för att få in lite grönsaker. :)


Som vanligt har jag en massa att skriva om men minnet sviker så får väl skriva allt eftersom. Imorgon kommer Tina&Julia på besök. Det ska bli jättemysigt. Ska försöka komma på någon god lunch och bju på bara.


Av Linnéa Vrede - 8 juli 2011 13:51


  

          

Av Linnéa Vrede - 8 juli 2011 06:10

Idag regnar det. Inte lite, utan apmycket! Nästan så jag trodde att regnet skulle gå igenom plåttaket ute på balkongen.

Stod verkligen som spön i backen.


 


Jag har en fruktansvärt dålig dag idag känner jag. Humöret är liksom inte på tip-top och jag vill bara sova, sova, sova. Skulle behöva samla på mig lite energi. Man blir rätt utmattad av att kliva upp före sex varje dag och dessutom kliva upp på natten. Hade jag inte behövt kliva upp på natten hade det varit lugnt. Nemas problemas. Jag behöver inte många dagar på mig utan bara en så är jag fit-4-fight igen. Så imorgon har jag beställt sovmorgon och då tänker jag minsann sova så länge jag vill! Inte bli väckt klockan åtta.


Nappjakt pågår här hemma. Letade igenom hela nedervåningen igår men hittade ingen. Tror vi har små troll eller nå spöke som tar dom faktiskt. :P

Imorse när jag bytte blöja på lillemannen mitt på köksgolvet (kan inte ha honom på skötbordet längre) så hade han nappen i munnen. Några minuter senare var det grötdags och när han ätit upp skulle jag ta upp nappen så jag visste vart den var. DÅ VAR DEN BORTA! Jag letade, letade och letade som en tok överallt där han hade varit men hittade den inte. Och så skulle jag ge honom en kram så kände jag nå hårt innanför hans body, där låg tutten :P Eftersom han hade dreggelscarf på sig så syndes den inte. Hade jag inte kramat om honom hade jag nog inte hittat den fören ikväll.


Slänga in en tvättmaskin och vika lite tvätt står på schemat nu. Ha en bra dag!

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Skapa flashcards