Linnéa

Alla inlägg under juli 2011

Av Linnéa Vrede - 21 juli 2011 06:07

Idag fyller Luddens gudmors son 1 år. Herregud, ett år sen go-Oliwer kom för att stanna. Grattis älskade go-fis. Vi älskar dig!

Av Linnéa Vrede - 20 juli 2011 06:44

(iPhone inlägg) Morrn, morrn. Trött mamma, pigg son idag med.Kom på att jag skulle baka matbröd igår men jästen var gammal så jag var tvungen att vänta tills M kom hem. Efter att ha jobbat över och grejat med annat så kom han äntligen. Satte igång med brödet och inser att det skulle jäsa en timme! Suck. Kl blev tio när det var jäst första rundan, sen en halvtimme till och 25 minuter i ugnen och så lite utbakningstid. Så halv tolv kunde jag gå och lägga mig. Inte vad jag hade räknat med men det var såååå värt det nu på morgonen, för brödet blev supergott! Idag ser det ut som det ska bli Hyffsat väder så vi ska åka in till stan och på Jamtli. Det är ett historieland med museum och utomhus finna det djur och människor som spelar en roll att dom lever på ja, inte vet jag, 1800-talet kanske? Skit mysigt är det iallafall och Ludden älskar ju djur så det är väl mycket därför vi åker. Han förstår ju inte historien och allt. Lillemannen sitter och gäspar stort här på golvet så jag funderar på att lägga honom. När han somnat ska jag passa på och hoppa in i duschen. Annars brukar jag ju sova en stund samtidigt som honom men idag får jag nog skippa det om den här dagen ska komma igång nån gång. Vad gör ni idag?

Av Linnéa Vrede - 19 juli 2011 06:59

(iPhone inlägg) Här har vi gjort morgon för lite över en halvtimme sedan. Busen gnydde till redan vid halv sex, kvart i sex men jag var snabbare än blixten och stoppade i nappen så några minuters extra sömn blev det. Lilleman ligger på en filt på golvet och snackar förfullt. Vällingen har precis tagit slut så där ligger han nog inte många sekunder till, mitt lilla vilddjur <3 Det är ös från morgon till kväll nu för tiden. Förstår inte hur han orkar, jag är ju helt slut när kvällen kommer. Det är en sån rolig tid nu. Händer saker mest varje dag och det ena framsteget är större än det andra. Jag tycker det är helt otroligt vilken kärlek man kan känna för sitt barn. Underbara känsla. <3 Oj, kom visst av mig lite. Har ingenting planerat idag, igår hade vi massa besök så en dag själv är skönt också. Min momma kom förbi och så hade hon med sig den halvfärdiga pippitröjan jag har beställt till Ludde. Hon stickar den lite större så han kommer kunna ha den senare. Och senare kom Rock-moffa och tant Malin. Med sig hade dom en leksaksbuss. Ludde tyckte den var super rolig. Kompisen Lucas har en sån fast som polisbil så han kanske kände igen den :) Till nå helt annat, måste försöka hitta en billig gåvagn. Vi har en som är mååååånga år gammal men den går inte ställa hjulen på så den far bara iväg i all världens fart så Ludde leker mest bara med hjulen på den nu (blir väl däck-krängare som sin far när han blir stor.) Ne nu tror jag det är ett blöjbyte sen ska vi nog ta och kicka igång dagen riktigt!

Av Linnéa Vrede - 18 juli 2011 07:28

(iPhone inlägg). Har haft en super mysig helg så det känns lite trist med måndag igen. Men vardagen måste ju fortsätta och om fem dagar är det helg igen, får se det så ;). Har varit på släktträff, ätit god mat, spelat kubb, busat, badat, solat, ja, helt enkelt njutit fullt ut. Idag är det väldigt grått och trist och vi kanske får besök senare idag :) Kanske måste slänga ihop en liten kaka av nå slag tills dess. Tror det är klent med fikabrö hemma nu.

Av Linnéa Vrede - 15 juli 2011 21:34

Nu har jag riktig fredags känsla. Nyduschad, nybäddad säng, kassa filmer på tv, ensam i soffan. Ja, för en stund iallafall. M skulle åka iväg med skivorna till en spelning men skulle tydligen komma hem direkt efter.

Ludden sover, sen ett par timmar tillbaka. Det har varit fullt röj här hemma idag. Haha. Jag kan verkligen inte sluta skratta åt den där sötnosen. Ena sekunden kan han vara SKIT FÖRBANNAD och sen är han världens snällaste som bara skrattar och sitter och leker läänge, läänge själv.


Ska nog faktiskt gå och lägga mig snart. Imorgon ska vi åka till Arvesund och så ska vi på släktträff. Ja, egentligen är jag ju inte släkt med dom, fast ändå så är jag det. Haha.. Det är komplicerat och dom som känner mig irl vet historien :)

Det ska iallafall bli jätteskoj! 


Ha en fortsatt fin fredagskväll.   



Av Linnéa Vrede - 15 juli 2011 10:11

(iPhone inlägg) Här har vi varit uppe före tuppen som alltid och nu är det lek, lek, lek och så kommer Ludden och ger mig några gosar och så lek, lek, lek igen. Han åt tidig frukost så det är väl dags för "lunchen" snart. Får hoppas han kan hålla sig till iaf kvart i elva :). Nu är det bara hemlagad mat som gäller. Han har inte ätit burkmat sen förra helgen så dom ska jag bara ha "ifall att". Funkar ju bra att ta med sig när man ska bort men tror nog ändå jag kommer försöka ta med mig min mat. Inga planer för dagen men jag gissar på massa bus och mys i vanlig ordning, det som jag och prinsen är bäst på! :) Och utöver det så finns det ju alltid saker här hemma som ska göras. Har dragit ur sängkläderna här på morgonen så det ska jag renbädda. Ha en underbar dag.

Av Linnéa Vrede - 14 juli 2011 06:46

Ja, rubriken säger väl allt. 05.15 tyckte Lill-prinsen min att det var dags att slå upp sina vackra blå så det var bara att acceptera läget :) Lite barn-tv är på nu fast det verkar vara mest jag som kollar. Ludden är halvvägs ner i lekssakslådan. Om ett par sekunder ligger nog alla leksaker runt hela vardagsrummet :) Nu är det dags för kaffe och bus, och på min mage låter det som frukostdags också. Ha en fin dag hörni!

Av Linnéa Vrede - 13 juli 2011 13:20

(iPhone inlägg.) Både igår och idag har det blåst nå så fruktansvärt, så illa att jag knappt vill gå ut på bron för lite frisk luft. Ligger lite regn i luften och små duggar titt som tätt. Får väl vara glad att vi slipper åskan och regnet som är neröver. På förmiddagen och framåt lunch har vi haft besök av Erika&Eric. Trevligt som alltid. Nu sover min lilla tröttis och jag ska väl kanske ta och städa lite. Förstår inte hur det kan bli så skitigt!! Dammsög igår och det syns verkligen inte :(. Och förutom att städa lite så ska jag nog baka. Tänkte göra maränger. Bra att ha när söt-suget är som värst. Tar man en så är man nöjd sen. Skulle behöva fylla frysen lite också men vet inte vad jag ska göra. Mjölken är slut så det är inte jättelätt att göra nå då :P Tips?

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards