Linnéa

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Linnéa Vrede - 17 juni 2011 11:42

Det är ju mycket snack om att man ska äta närproducerat och nu har jag börjat kommit in på den banan. Kött och köttfärs har vi ju året om. M är jägare så i december är frysen proppfylld och det brukar ungefär räcka till september då jakten börjar. Jag har ju planterat gräslök, morötter, persilja, dill och rädisor och allt har tagit sig. Igår skördade jag första rädisan och ni kan ju tänka vad stolt jag var. :) Jag har även paprikor inne i köksfönstret och dom börjar bli rätt många nu men frågan är om dom blir nå större än vad dom är. Så det kanske är dags att skörda lite där också. Nästa år ska jag ge mig på olika sorters sallad och kanske röd och gullök. Lök anväder jag till nästan allt så får jag till det vore det en höjdare. Hur står ni i "närproducerat-frågan"?

Av Linnéa Vrede - 17 juni 2011 09:31

Ännu en heltokig natt har vi haft. Vid kvart över ett började han grin/gnälla och jag var dit och stoppa i nappen och strök på ryggen och han blev tyst, hann bara lägga mig i sängen så var det i gång igen och fortsatte trösta, stryka och så men inget hjälpte. Grejen är att han egentligen inte var vaken heller utan han sov samtidigt men jag kan ju inte sova om han ligger där och smågråter och gnäller. Gick och gjorde i ordning lite välling för jag tänkte att han kanske slappnar av då (tror han drömde) och mycke riktigt så blev han tyst och vid halv sju imorse hörde jag hur han började prata. Låg kvar och drog mig tjugo minuter och när jag kom till sängen hans så hoppade han av lycka. Gohjärtat mitt. Det är skönt att han kan greja på lite själv i sängen en stund så man kan vakna för jag blir annars så sjukt trött under dagen. Inga planer i vanlig ordning. Varken för dagen eller kvällen. En promenad ska vi iallafall hinna med.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards