Linnéa

Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

16 juni - BVC-besöket.

Av Linnéa Vrede - 16 juni 2011 11:47

Besöket gick superbra. Sist var 22 mars så det var nästan bra precis tre månader sen. Nu vägde han 9915 gram (8600) och var 74,5 cm lång (70,8) och huvudomfånget låg på 44,8 cm (43,5). Sist låg han snäppet ovanför kurvan (men följde ändå perfekt) och nu hade han sjunkit till lite nedanför kurvan men detta beror på att han rör sig så himla mycket.

Ni som träffat Ludde vet ju hur han är, inte en lugn stund förutom när han sover.

Sköterskan tyckte han var superduktig på att krypa och tyckte det gick i en jäkla fart. Hon skrattade gått åt honom när han drog i väg.

Och sen trodde hon att det nog inte var jättelänge kvar tills han skulle börja gå eftersom han är så stadig när han står på knä. Tror jag skrev om detta för någon dag sen? Att han ställer sig på knäskålarna.


Vi pratade mat och hon tyckte vi hade ett väldigt bra matschema. Dock tyckte hon inte att vi skulle köra på majsvälling "då vi rekommenderar det till barn som är lös i magen/har haft magsjuka". Förklarade att jag testat gröt/havrevälling/ersättning och att det bara är majsvällingen han sover enda fram till morgon på.

Hennes ton sa NEJ, NEJ, NEJ men jag tänker då fasen inte lyssna. Jag ger mitt barn det som är bäst för honom. Sen kan dom ge förslag men jag känner ju faktiskt själv vad som är bra och inte bra.

Hon menade på att det inte är tillräckligt med näring i majsvällingen som det är i havren men Ludde äter bra mat resten av dagen så jag tänker då inte ge med mig där. Nog om det.


Idag är vi bara hemma och myser. Känns som vi flängt i flera dagar nu. Det är ju supermysigt att träffa småvännerna och mammorna men det är också skönt att vara hemma ibland och stöka på lite. Någongång måste man ju städa också, tyvärr :P.


Kan ju ta och slänga in dagens lunch tips. Ugnsomelett. Den blir superluftig och saftig. Jag gjorde min på 3 ägg, lite mjölk, rödlök och skinka. Stekte rödlöken med lite kryddor, vispade ihop äggsmeten, skivade skinkan, i med allt i en ugnssäkerform. (Eftersom det är så lite smet så tog jag en liten form så det blev en lite tjockare omelett.) Satte ugnen på 200 grader. Vet inte hur länge jag hade den inne men tills den är stel rakt igenom. Lättast är att kolla i mitten där det faktiskt blir klart sist. Supermumsigt och lättsamt.

 
 
Tina

Tina

16 juni 2011 21:20

Tycker du gör rätt i och gör som du själv känner är bäst för ditt barn. :) Åhh den omeletten brukar jag göra ungefär fast i stekpanna. :) Så gött!

http://aniit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Linnéa Vrede - 21 oktober 2011 12:57

Jag gick in för att ta bort denna blogg men klarar det inte. ALLT om Ludwig står ju här. Måste sätta mig någon dag och skriva ut ALLA dessa sidor som finns här. Nackdel med att byta blogg.   Ni som vill fortsätta läsa om oss kan klicka in er på...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 20:19

... http://ludwigojag.blogg.se

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 12:41

Det är inget snack om saken. Han är ett sånt där barn som man ÖNSKAR man skulle få. En sån som är super lättsam att lämna på dagis. Han älskar det, det bara lyser om honom när han ser alla barnen som vill leka med honom. Trots att han sov bara fem mi...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 07:21

Ville bara komma in och säga att jag mår bättre idag. Lite sömn gjorde susen minsann. Låg i sängen redan klockan åtta i går kväll, då är man paj. Men huvudsaken är att det är bättre och nu lägger vi gårdagen bakom oss ;)...

Av Linnéa Vrede - 28 september 2011 16:42

Första dagen är klar och den gick super. Två timmar per dag i två veckor väntar och det känns riktigt bra hittills. Dock har vi haft en fruktansvärd eftermiddag eller rättare sagt har. En väldigt trött kille som absolut inte vill sova och det här tär...

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards