Linnéa

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

19 april - Sjukling igen :(

Av Linnéa Vrede - 19 april 2011 11:58

Lillemannen är åter igen sjuk. Han hade feber förra veckan, ena dagen var den där, andra inte. Sen i helgen har han blivit snorig och lite hostig. I morse vaknade han tjugo över fem och hade minsann inga planer på att somna om efter det. Han var på dåligt humör och jättetrött och lika var det för mig. Vid tio tiden så tyckte jag han var så varm, kollade tempen och mycket riktigt, nästan 40 grader stod den på. I med lite Alvedon och sen somnade han en stund. Han är på lite bättre humör nu. Dock fortfarande trött och så. Jag hoppas att det är tand nr 2 som är på ingång. Eller om det är ett virus vore det väldigt bra om det bröt ut istället för att bråka på det här viset. Har fått i honom både välling, ersättning och vanligt vatten. Vill inte bråka på med gröten och lunchen eftersom han är så trött.


Tycker det är skönt att han dricker mycket vatten iallafall. Då vet jag att "allt är bra".

Hoppas han frisknar på sig lite nu till påsk. Egentligen är det sista babysimmet i morgon men vill fasen inte chansa. Vill ha en frisk kille i helgen. Så är det bara!


Ska snart sätta igång maten. Tanken är att jag ska testa göra rostbiff, den ska ju vara i ugnen nån timme så lika bra att börja i tid. Hehe, vi får se hur detta kommer att gå. Första gången jag gör det så håll tummarna.


Idag har jag och M varit tillsammans i 1 år och 10 månader. Det låter så lite. Särskilt när man har ett barn ihop också. Men känns som att vi alltid har varit tillsammans. :)

M kan tyvärr inte komma hem och äta eftersom det är så mycket på jobbet så då tänkte jag att han åtminstonde ska få god mat imorgon till lunch. Inser att jag skämmer bort honom lite :P Äsch.. Jag vill inte äta vanlig svensson mat när jag är själv. Det är så fruktansvärt tråkigt att äta själv så då kan jag lika gärna lyxa till det lite. ;) Eller vad säger ni?


Annars idag då? Vanliga hederliga sysslor. Diska, dammsuga, hänga tvätt. Typ.

Eller bara lata sig på soffan och mysa med sjuklingen. Det sistnämnda lär det nog bli ;) :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Linnéa Vrede - 21 oktober 2011 12:57

Jag gick in för att ta bort denna blogg men klarar det inte. ALLT om Ludwig står ju här. Måste sätta mig någon dag och skriva ut ALLA dessa sidor som finns här. Nackdel med att byta blogg.   Ni som vill fortsätta läsa om oss kan klicka in er på...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 20:19

... http://ludwigojag.blogg.se

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 12:41

Det är inget snack om saken. Han är ett sånt där barn som man ÖNSKAR man skulle få. En sån som är super lättsam att lämna på dagis. Han älskar det, det bara lyser om honom när han ser alla barnen som vill leka med honom. Trots att han sov bara fem mi...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 07:21

Ville bara komma in och säga att jag mår bättre idag. Lite sömn gjorde susen minsann. Låg i sängen redan klockan åtta i går kväll, då är man paj. Men huvudsaken är att det är bättre och nu lägger vi gårdagen bakom oss ;)...

Av Linnéa Vrede - 28 september 2011 16:42

Första dagen är klar och den gick super. Två timmar per dag i två veckor väntar och det känns riktigt bra hittills. Dock har vi haft en fruktansvärd eftermiddag eller rättare sagt har. En väldigt trött kille som absolut inte vill sova och det här tär...

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards