Linnéa

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Linnéa Vrede - 7 april 2011 18:41

Detta mamma hjärtat svämmar över mest varje dag tycker jag. Trodde ju faktiskt inte att man kunde bli så stolt över ett litet barn.

Idag när jag kände i munnen så var det minsann ett litet hörn som stack upp där. Go killen. Kan bara tänka hur söt han kommer att bli med små bissingar, med tanke på hur söt han är utan. Och så har han helt plötsligt börjat att vinka. Ett exempel var för en liten stund sen när vi gick från nedervåningen och upp till övervåningen, då satt han igång och vinka. Fråga mig inte varför för det var ju ingen annan är jag där. Nästan hela dagen har han hållt på och vinka. Hur söt som helst.


Språket har ändrats jättemycket. Nu är det inte det där "bebissnacket" eller vad jag ska kalla det längre utan ibland låter det verkligen som att han säger saker. Som "hej", "ma-ma", "pa-pa". "Pa-pa" började han med nu ikväll. Kan ju iofs vara jag som hör det jag vill höra också.

Men just "hej" låter det ofta som att han säger.

När jag pratade med M häromdagen så satt jag på högtalarn på telefon och sa att Ludde skulle säga hej till pappa, och vips sa han hej. Ja, det lät då iallafall som ett hej men tror inte att han var medveten om vad det betydde.


Hur som helst. Det är framsteg mest varje dag. Och jag är otroligt glad att jag får följa dessa. Det är skittrist att M måste jobba så mycket som han gör nu för han missar ju allt. :( Det är ju inte samma sak när jag berättar allt som hänt under dagen och så.


Nu ska jag försöka få denna lill-kille att sova. Han har varit supertrött sen halv sju men vägrar att somna. Testat det mesta men så länge han är nöjd går det väl ingen nöd på honom :)

Av Linnéa Vrede - 7 april 2011 12:06

Eller ja, rättare sagt bulle kanske det ska stå. Just nu står degen på jäsning. Jag hoppas att lillemannen hade tänkt att sova ett tag till så jag hinner göra klart bullarna. :P Var ju kanske inte det smartaste draget jag har gjort. Bullarna kan ju som inte stå och jäsa hur länge som helst :P Så nu håller vi tummarna att han är en nöjd och go bebis ifall han skulle vakna. :)


Imorse tog vi oss en rejäl sovmorgon. Oj vad skönt det var. Eftersom han åt vid halv två så var han hunrig vid sex igen och då ville jag minsann inte kliva upp. Låg och mös ett tag i våran säng och vips så somnade han. Trots att jag hunnit blivit pigg så försökte jag sova och vaknade inte fören halv nio nästan gång. :) Då sov prinsen fortfarande men när jag reste mig ur sängen så vaknade han. Det var iallafall riktigt skönt att få sova lite extra så nu är jag pigg och glad.

Förkylningen är det väl sådär med. Jag har ingen feber och är pigg men däremot har jag knappt någon röst. Har hostat sönder den. Så nu dricks det mycket varmt, gärna kaffe ;).


Och så måste jag ju berätta att min lilleman han sov bara 2h och 15 minuter igår på hela dagen. 1h på fm och 1h&15min på em. Och sen ville han minsann inte sova kl 19 som han alltid gör utan han höll sig vaken till kl 21. Han kände väl på sig att Linus och Susanna skulle komma förbi och hälsa på och då blev han jättetrött sen efter all lek. Idag kommer dom förbi en sväng också. Mycket trevligt!


Ne, nu ska jag förbereda för utkavlingen och allt därtill.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards