Linnéa

Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Linnéa Vrede - 25 mars 2011 13:10

Puhh, äntligen en lugn stund. Lilla prinsen sover och jag dricker dagens femhundraelfte kopp kaffe.

Sen vi vaknade imorse har det varit fullt ös. Har tvättat, hängt tvätt, vikt tvätt, städat skafferiet, dammsugit, plockat fram och packat ner det som ska med till Sockenstugan idag. Om två timmar ungefär ska jag, Ludde och grannen åka till M's mormor och bli bjudna på våfflor eftersom det är våffeldagen idag. Och sen åker vi till Sockenstugan och börjar duka inför morgondagen.

Känns som jag har någorlunda koll på allt just nu.


Jag är hyffsat bitter över vädret just nu. Min mormor bor i fjällen och där har det inte plogats överdrivet mycket direkt så hon vet inte om hon tar sig ut till e14 :/ Pratade nyss med henne och hon har förberett allt så att så fort plogbilen har plogat vägen utanför henne så sticker hon till stan och sover över hos sin bror i natt till i morgon. Istället för att chansa imorgon så åker hon ikväll.

Så nu håller vi alla tummar och tår för att hon kommer att ta sig ut. Tydligen var drivorna nästintill högre än henne :(


Hon mådde inte alls bra över att kanske missa dopet. Eftersom jag är hennes enda barnbarn och Luddis enda barnbarnsbarnet så tyckte hon det kändes speciellt.  Så ni hjälper väl mig med tummarna nu va?


Jag gruvar verkligen mig för att gå ut med Luddis nu. Trots att det handlar om bara några meter så känns det ändå inge bra. Jävla skit väder. Jaja, vi får hoppas på att det börjar ge med sig snart för jag och Ludde har inte kunnat gått ut på typ en vecka :/ Vi har sjön alldeles nedanför oss så det blåser ju lite extra. Eller det blåser ju inte heller, utan stormar. Stackars björkarna på gården har tappat ett gäng med grenar nu.


Ska ta och fortsätta njuta av lugnet och kolla så jag har med mig allt som ska med idag.



Av Linnéa Vrede - 25 mars 2011 08:11

UPDATE 08.58:

Nattskräck kallas det tydligen. Eller ja, finns ju inget som säger att det är det men det liknar det iallafall väldigt mycket!


08.11

Ludde har som ni vet, varit rätt bråkig på nätterna ett tag nu. Minst två veckor har det hållit på och jag kämpar fortfarande på med detta.

Inatt började jag se ett mönster. Ett mönster på hur alla nätter är.

Någongång mellan 01 och 01.30 vaknar han alltid med ett skrik. Det är inte något hungerskrik eller så, utan ett skrik som han bara gör på natten.  Det pågår 5-10 minuter och sen kan jag lägga ner honom och han somnar om nästan på en gång. Men vaknar igen efter en timme och är då otröstlig.  När klockan slår 03 så sover han igen.

Jag vill kalla detta spöktimmen då det alltid är på samma tidpunkt, varje natt.

Jag har börjat med välling för en vecka sedan, och det funkar jättebra, just förutom att han vaknar på spöktimmen. Han verkar inte vara hungrig då jag testar flaskan och han vill inte ha.  

Är det någon som har erfarenhet av något liknande?

Jag har förstått att han förmodligen drömmer mycket just nu, men att det är på exakt tidpunkt har jag aldrig hört talas om.


Inatt var han helt otröstlig när han vaknade andra gången, M hjälpte mig och då lugnade han ner sig lite grann men sen fortsatte det igen. Gjorde tillslut i ordning mat för att han skulle kunna slappna av och det funkade ganska bra. Han låg och vred och vände sig jättelänge innan han somnade men när klockan slog 03 prick så slutade han bråka och somnade in.


Jag tycker så synd om lill-skrutten när han vaknar och skriker på det där viset och skulle verkligen vilja hjälpa honom på något vis genom att förebygga. Men hur gör man det? Eftersom jag vet att han alltid vaknar en viss tid skulle jag iofs kunna sitta vaken och invänta och trösta/vagga på en gång innan han vaknat till liv riktigt men detta känns ju inte som ett alternativ om man ska orka med morgondagen.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards