Linnéa

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Linnéa Vrede - 21 mars 2011 16:45

Luktar helt gudomligt här hemma just nu. Dom som känner mig förknipar det nog med att jag har bakat. (Gissar jag på iallafall :P) Men något bakverk har jag icke gjort utan det är middagen som luktar smaskens.


Baconinlindad kycklingfilé med potatisgratäng står på menyn denna måndag.


Var ju på Willys i fredags och där hade dom potatisgratängen vi älskar jättebilligt. Så därför köpte jag med mig en påse hem och hade tanken att använda den i helgen men planerna blev ju lite ändrade. :)

Och igår fanns inte tiden till någon speciell mat så idag fick det bli av istället.


Jag hade planer att fylla kycklingfilén också med något smaskens men hade inte så mycket hemma att fylla upp den med så det får bli en annan gång.

Av Linnéa Vrede - 21 mars 2011 12:44

Åå vilken mysig helg vi har haft.

I fredags så kom ett par vänner hit och så lagade vi mat, eller vi och vi, det var väl rättare sagt Martin som lagade mat medans vi andra latade oss ;).

I lördags så var jag bjuden på "Modell för en dag". En rolig upplevelse men köpte inget kort. Tyckte det var alldeles för dyrt. På kvällen så blev det årets första grillning med samma vänner som dagen innan minus en som jobbade. Och igår så mös vi först på här hemma och sen blev det bilbingo. Dock är det ingen att rekommendera när man har små barn :P Det var lite svårt att spela samtidigt som man skulle underhålla/trösta barnen. Tyvärr blev det ingen vinst men roligt var det ändå. :)


Jag är iallafall helnöjd med helgen. God mat i goda vänners sällskap kan ju inte bli bättre.


Idag tar vi det riktigt lugnt. Ludde är inte på sitt bästa humör, vet inte varför men det är inte mycket som duger åt honom. Nu sover han ä'ntligen så jag passar på att ta det lugnt medans. Är helt slut i huvudet efter konstant gnäll i två timmar. Inte alltid lätt att vara liten heller.


Och förutom att försöka underhålla min sötnos så håller jag på att vika servetter till dopet. Fick lite hjälp i helgen som va men är lång i från klar. Det lär nog ta tid detta som det verkar. Idag har jag vikt fyra servetter och jag är redan less :P Men innan fredag måste dom vara klara så det är bara att sätta fart.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards