Linnéa

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Linnéa Vrede - 15 mars 2011 18:11

Åå vilken underbar dag vi har haft idag. Fick besök av tjejerna&sessorna. Vi lagade supergod lunch tillsammans och snick-snackade. Älskar dessa dagar. Ludde njöt nog extra mycket att få träffa sina prinsessor på hemma plan ;)

Till lunch blev det grönsakspaj med pesto. Otroligt god var den! Synd att mannen min inte tycker om varma grönsaker eller paj annars hade denna varit en given maträtt här hemma. :)


Och så måste jag få säga att jag är så otroligt stolt över sonen. Lite fånigt kanske, men man blir ju stolt över dom flesta framstegen nu för tiden! :D

Han har äntligen börjat äta riktig mat och inte bara en tesked utan lite mer rejäla portioner. Gröt total vägrar han och tänker därför inte tvinga i honom det just nu, det kommer väl så småningom en tid när han tycker om det också. Han ÄLSKAR spagetti och köttfärssås. Potatis/majspure har en andra plats och nu tycker han dessutom att mango/bananpure funkar också. Förut spottade han ut det direkt. Visst så gör han några snygga minder då och då men för det mesta blir han helt exalterad och blir hel tokig om han inte får maten snabbt, snabbt! Han älskar att hålla på med skeden och visar faktiskt ett stort intresse nu för maten och jag är överlycklig. Inom en väldigt snar framtid byter jag ut ett mål och just nu lutar det åt lunch/middag. Har testat att ge honom både vid lunch, alltså nångång mellan elva och ett samt mellan fyra och sex. Hade han lärt sig äta gröt hade jag bytt morgonmålet men det får vänta tills han blir lite äldre :)


Imorgon är det babysim igen, ååå vad jag längtar. Vi har hade "sportlov" förra veckan så det ska bli roligt att se hur han reagerar imorgon.



Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards