Linnéa

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

28 februari - Lördag, söndag & idag.

Av Linnéa Vrede - 28 februari 2011 09:47

Så var det måndag igen och helgen är slut. Att ha lillasyster på fredagsmys-sova-över-besök gick jättebra. Hon underhållde sig själv för det mesta. Spelade Mario Kart på Wii, kollade på Let's Dance och busade med luddisen. På lördagen vaknade jag av "Linnéa, Linnéa, är det morgon nu? Hur mycket är klockan?". Och inte väckte hon bara mig utan Ludde också så det var bara att kliva upp och lilla fröken somnade om till åtta.

Efter frukost och och lite pysslande så gick vi ut. Gick en promenad och sen lånade grann gubbens sparkar och satte oss och fika lite. Försökte också få upp en liten brasa ute för vi tänkte grilla korv men blåste alldeles för mycket så det gick inte alls det.

När pappa kom och hämtade lillasyster så följde jag med in till stan. Hälsade först på farbror med familj och kollade in deras nya snygga lägenhet. Dröm lägenhet verkligen! Sen körde farbror mig till svärmor och där spenderade vi resten av dagen/kvällen. Ludde somnade vid halv sex och när klockan var halv sju gick jag och la mig breve honom för att vila. Tänkte att han kommer säkert snart vakna då han hade sovit en timme men icke. Tio i åtta väcker M mig för att vi ska åka hem. Ludde hade alltså somnat för natten halv sex!! Tok unge! :)


Igår åkte vi på Dollar Store en sväng och köpte lite grejer till dopet och sen åkte vi och storhandlade. Så nu är kyl och frys fyllda.

Vi gjorde hemgjord pizza igår. Vi brukar göra det rätt ofta och köper alltid Sara Lee's som är med färdig deg och tomatsås. Men igår så ville vi testa den nya smaken som dom hade kommit ut med, BBQ-sås istället för tomatsås. Det skulle vi aldrig ha gjort, fyfan vad äcklig den var. Alldeles för söt för min smak.


Idag skulle jag ha behövt att städa. Hemmet fall samman under helgen då jag knappt varit hemma känns det som.

Sen prioriterade jag inte disk och tvätt när lillasyster var här så det blir fort mycket då.

Får se om jag tar tag i det sen. Ska iallafall ta en promenad sen. Jättefint väder med strålande sol och bara nån minus. Synd bara att jag inte har någon att gå med. Så jävla tråkigt att gå själv :/


Ne, om jag kanske ska ta mig en kopp kaffe så jag piggnar till lite :)

 
 
Tina

Tina

28 februari 2011 11:10

Vi brukar också köpa Sara Lees pizzakit ibland men då ska vi inte testa den nya om den var för söt. Pizza ska inte vara sött! :) Låter som du haft en riktigt mysig helg.

http://aniit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Linnéa Vrede - 21 oktober 2011 12:57

Jag gick in för att ta bort denna blogg men klarar det inte. ALLT om Ludwig står ju här. Måste sätta mig någon dag och skriva ut ALLA dessa sidor som finns här. Nackdel med att byta blogg.   Ni som vill fortsätta läsa om oss kan klicka in er på...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 20:19

... http://ludwigojag.blogg.se

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 12:41

Det är inget snack om saken. Han är ett sånt där barn som man ÖNSKAR man skulle få. En sån som är super lättsam att lämna på dagis. Han älskar det, det bara lyser om honom när han ser alla barnen som vill leka med honom. Trots att han sov bara fem mi...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 07:21

Ville bara komma in och säga att jag mår bättre idag. Lite sömn gjorde susen minsann. Låg i sängen redan klockan åtta i går kväll, då är man paj. Men huvudsaken är att det är bättre och nu lägger vi gårdagen bakom oss ;)...

Av Linnéa Vrede - 28 september 2011 16:42

Första dagen är klar och den gick super. Två timmar per dag i två veckor väntar och det känns riktigt bra hittills. Dock har vi haft en fruktansvärd eftermiddag eller rättare sagt har. En väldigt trött kille som absolut inte vill sova och det här tär...

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards