Linnéa

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

25 februari - Pigg!

Av Linnéa Vrede - 25 februari 2011 09:24

Lilla hjärtat var på superbra humör igår så jag bestämde mig för att baka. Halvvägs in i bakningen så blir han grinig och gnällig. Jag var ju tvungen att avsluta det jag hade började med så fram med babybjörnselen och det gick ju en stund. Sen fortsatte det precis hela dagen. När han äntligen somnade för natten så fixade jag lite här hemma. Planen var att jag skulle göra det under dagen men gav istället lillemannen all uppmärksamhet eftersom han var som han var.

Nu är iallafall hemmet i ordning igen så det känns skönt! :)


Gick och la mig vid tio och innan halv elva sov jag nog.

Jag har ju haft väldigt stora problem att sova på natten eftersom jag vaknar av minsta lilla rörelse som lillemannen gör. Detta har varit jättejobbigt då jag aldrig får någon riktigt sammanhängande sömn. Tänkte att om jag använder öronproppar så hör jag ju inte när han rör sig och pratar men börjar han skrika så hör jag ju honom väldigt tydligt.

Mycket riktigt, klockan tre vaknar jag av att han skriker, då har han säkert varit vaken en stund eftersom det brukar ta 10-15 minuter innan han inser att han är hungrig.

Jag lät honom ligga kvar i sin säng för att han inte skulle piggna på alldeles för mycket och så fick han hålla flaskan själv (med lite hjälp av filten och spjälorna så gick det superbra), bytte blöja medans han åt och så fort han var klar gjorde vi en snabb rap och sen la jag ner honom, sa godnatt och gick och proppa in propparna igen och vaknade sju imorse. JÄTTEPIGG! :D

Då låg lilla prinsen breve mig då M hade lagt dit honom trots att han sov och lillen vaknade inte fören kvart i åtta och åt sen inte fören en stund efter åtta... :)

Nu sitter jag och dricker en kopp kaffe och njuter av lugnet. La ner lillen i vagnen medans jag åt frukost och då somnade han. Nu har han sovit en kvart och lär kanske bara sova en kvart till. Han brukar för det mesta bara sova en halvtimme första luren.


Vi ska ta oss en promenad sen, termometern visar bara -4,5 :)

Och vi ska inte behöva gå ensam i dag heller, vi får besök av Ella&Lucas. Lucas blev förövrigt 5 månader igår. Grattis lilla prins!


 
 
Tina

Tina

25 februari 2011 09:47

Vad skönt att du fått sova! :) Man får passa på när dom små säger men inte alltid lätt. :) Vad ska ni hitta på ihelgen?

http://aniit.blogg.se

 
Att vara någons fru

Att vara någons fru

25 februari 2011 09:50

Så skönt att du fått sova. Smart med öronpropparna!

http://www.attvaranagonsfru.se

 
Tina

Tina

25 februari 2011 10:32

Ja det vill jag också. Då man passar på att greja. :) Dock sover dom inte så mycket längre tycker jag. Blir en liten stund på för eller eftermiddagen.

Det lät mysigt. Idag ska jag träna efter sambon kommer hem från jobbet och sen blir det lite fredagsmys och slappa bara. :) Imorgon ska vi kolla på matstol till Nellie.

http://aniit.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

28 februari 2011 18:58

Öronproppar är inte alls dumt. Sover själv nästan varje natt med öronproppar. Med dem så hör jag om barnet skriker och vill nått men inte om de rör sig. Så skönt att så sova ostört på nätterna och slippa vakna när det inte behövs.

Linnéa Vrede

28 februari 2011 20:02

Jätteskönt att sova ostört, finns inget värre än att vakna trots att man inte behöver.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Linnéa Vrede - 21 oktober 2011 12:57

Jag gick in för att ta bort denna blogg men klarar det inte. ALLT om Ludwig står ju här. Måste sätta mig någon dag och skriva ut ALLA dessa sidor som finns här. Nackdel med att byta blogg.   Ni som vill fortsätta läsa om oss kan klicka in er på...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 20:19

... http://ludwigojag.blogg.se

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 12:41

Det är inget snack om saken. Han är ett sånt där barn som man ÖNSKAR man skulle få. En sån som är super lättsam att lämna på dagis. Han älskar det, det bara lyser om honom när han ser alla barnen som vill leka med honom. Trots att han sov bara fem mi...

Av Linnéa Vrede - 29 september 2011 07:21

Ville bara komma in och säga att jag mår bättre idag. Lite sömn gjorde susen minsann. Låg i sängen redan klockan åtta i går kväll, då är man paj. Men huvudsaken är att det är bättre och nu lägger vi gårdagen bakom oss ;)...

Av Linnéa Vrede - 28 september 2011 16:42

Första dagen är klar och den gick super. Två timmar per dag i två veckor väntar och det känns riktigt bra hittills. Dock har vi haft en fruktansvärd eftermiddag eller rättare sagt har. En väldigt trött kille som absolut inte vill sova och det här tär...

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards