Linnéa

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Linnéa Vrede - 17 februari 2011 14:14

Rörmockaren har varit här och han hittade felet nästan på en gång.

Det var en grej som ska pumpa ut luft för att allt ska gå runt men det hade gått sönder och därför cirkulerade inte luften/vattnet i ledningarna.

Han satt även dit elementet som varit på lagning så nu är hemmet komplett igen. Jag är lycklig!

Man inser inte hur beroende man är utav varmvatten fören man är utan det. Ikväll blir det iallafall en låååååång dusch, det är en sak som är säker.


Fick iallafall topp betyg på kakorna jag gjorde igår av hjärtat. Han ville att jag skulle baka dom fler gånger så det tycker jag är ett jättebra betyg iallafall. Jag är inte så förtjust i kaffebröd men tillochmed jag har ätit ett gäng av dom :)


Jag funderar på att kanske göra en rabarberpaj med marängtäcke. Har gjort det förut fast med blåbär och det var ju riktigt smaskigt. Måste bara hitta igen receptet bland alla dessa papper jag har. Jag hoppas verkligen jag har allt som behövs. Om det är något som fattas så är det nog äggen, har bara två st hemma men det känns som att det bara skulle vara det. Gulorna i pajskalet och vitorna till marängen. Nä, nu måste jag verkligen leta fram receptet. Blir bara mer och mer sugen på den där jädra pajen :P

Av Linnéa Vrede - 17 februari 2011 08:31

Inatt drömde jag, (var helt säker på att det på riktigt), att det började rinna vatten längs väggen/muren från badrummet ner till vardagsrummet. När jag klev upp och kom ner till vardagsrummet och satt mig i soffan så fick jag panik och kollade snett bakom mig på muren/öppna spisen, det var bara en dröm, tack och lov! Det är riktigt läskigt att en dröm kan vara så verklighetstrogen. Det är inte första gången jag drömmer så verklighetstrogna drömmar.


Jag håller väl mer eller mindre på att bli galen här hemma. Skulle verkligen behöva mig en dusch så jag piggnar till. Får hoppas att rörmockaren kommer och fixar vattnet idag!

Hade tänkt att ta mig en promenad istället för att bli lite piggare men snön yr omkring och det är inte speciellt varmt ute så blir en inne dag. Gjorde aldrig i ordning rabarberpajen så får väl försöka fixa det idag istället.


Ne ska försöka få lilla gokillen att sova nu och sen få i mig lite mat i magen.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards