Linnéa

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Linnéa Vrede - 15 februari 2011 10:21

Jag vet att jag inte ska skriva om Lillemans mat/sov-vanor eftersom dom ändras på en gång då men det som hände igår var nog en engångsföreteelse.

Morgonmålet blev kvart fyra, somna om och vakna halv åtta, "frukost" kl åtta, somnade kvart i tio, sov till halv tolv, åt lunch kvart i tolv.

Detta verkar kanske inte konstigt för någon som inte bor med oss men detta händer aldrig.

Han sover 9/10 gånger bara en halvtimme på förmiddagen, mellan tio och halv elva. Så jag blev riktigt förvånad igår. Men det var skönt att han sov som han gjorde eftersom han "egentligen" skulle äta elva och då hade vi inte ens kommit upp till famman. Han håller sig väldigt dåligt på ersättningen, var tillochmed tvungen att börja med 2:ans långt innan han var fyra månader och lik förbannat håller han sig inge bra. Ibland går det KNAPPT tre timmar.


Han äter bara ersättning, slutade amma när han var en månad. Har testat gröt lite då och då, både med katrinplommonpuré och blåbärspuré, han har smakat banan också. Tanken är att jag ska byta ut ett mål helt och hållet men vet inte hur jag ska gå tillväga då.


Ni som har bytt ut ett mål, hur gick ni tillväga? Och när började ni med detta?

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards