Linnéa

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Linnéa Vrede - 13 februari 2011 22:06

Oj vad helgen har gått fort. Och vad mycket jag har hunnit med.

I fredags tog jag och Luddis bussen in till stan. Gick på M's jobb och hälsade på. Luddes gudfar jobbar tillsammans med M så vi slog två flugor i en smäll.


Sen lämnade jag Ludde hos sin famma så jag kunde gå och kika lite på stan. Skönt att få komma ut själv en stund och inte trängas med barnvagn. Fick middag där och sen bar det av hem och väl hemma var det bara lugna puckar som gällde. 


På lördagen så höll vi på och jävlades med ett element som läkte. En i grannbyn testade att svetsa hålet med det läkte fortfarande när grannen och M satt dit det igen. Vilket elände alltså. Testade svetsa en gång till men icke. Och det är ju ingen liten process heller. Vattnet ska tömmas, element ska bort och sen dit och alla element i hela huset ska luftas och så vidare. Och detta gjorde dom tre gånger tror jag. Nu har vi bara ett element i köket då det trasiga ska fixas i veckan. Och på kvällen var vi på 60 års fest. Mycket trevligt var det. 


Idag har vi haft storstädning. Övervåningen fick sig en rejäl omgång. Täckena fick vädras, vek alla kläder och stoppa in i garderoberna och sen hängde upp ny tvätt. Påbörjade lite på nedervåningen men då fick vi besök av Victor så det blev ett avbrott och sen försvann orken.

Nedervåningen städas ändå fem gånger oftare än övervåningen så det är ju inte jätte panik nere. 


Nu ikväll har vi hälsat på familjen Sellen och där bjöds det på go-fika i vanlig ordning. Gofisen Oliwer var där också, han är bra fin han. :) Ne, nu är det väl kanske dags att försöka sova. Ska ju med bussen klockan tio imorgon. Ludde ska få vara med famma medans jag klipper mig. Är fortfarande lite osäker på hur jag ska klippa mig men kanske får en uppenbarelse i natt ;) Sleep Well mina vänner.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards