Linnéa

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Linnéa Vrede - 7 februari 2011 18:35

Ibland känner jag mig riktigt ensam. Jag känner mig ensam kring allt ansvar. Allt kring Ludde, allt kring hemmet. Ibland känns det som att jag inte ens hinner med mig själv. (Gå på toa, duscha, äta, borsta tänderna). Detta pågrundav att jag gör allt annat först. Jag vet att man måste prioritera. Och tro mig, jag har försökt.


Jag orkar inte hålla hemmet uppe jämt. Det ska diskas, det ska dammsugas, det ska tvättas, den ska hängas, den ska vikas, det ska bäddas, man ska komma på middag, man ska laga middag. En jävla massa MÅSTEN bara. Skulle jag låta bli allt så skulle hemma ruttna, helt ärligt.

M jobbar och sliter för våran skull. Ofta jobbar han över också. Detta pågrundav att dom håller på att flytta till större lokaler där allt ska vara nytt och dom måste sätta upp diverse hyllor och all där till. Det ska flyttas däck från ett lager till ett annat och ja, ett evighets göra kan jag tänka mig. Så därifrån blir det inte jättemycket hjälp. (Missförstå mig inte, jag får hjälp när han inte jobbar över och på helgerna när han är ledig..)

Jag mår bra av att få stöka på lite ibland. Och med ibland menar jag då det inte känns som ett MÅSTE. Då det inte är jordens största diskberg som det har en tendens att bli, då man känner att man inte bli jagad av dammråttorna utan det är jag som jagar dom, då man känner att tvätten som ska vikas är roligt istället för jordens största MÅSTE eftersom det inte får plats nå mer på sträcket fören jag vikt allt.


Jag är ingen superhjälte.

Jag måste försöka lära mig det.


Alla har dåliga dagar och idag känns det som en sådan. Hoppas på en bättre dag imorgon, för så här bitter vill jag då inte vara :)

Av Linnéa Vrede - 7 februari 2011 15:59

På måndag ska jag göra något jag inte har gjort på ett år. Jag ska äntligen klippa mig. Kanske jag känner mig som en människa igen för nu går jag bara runt och ser allmänt sliten och stygg ut. Och så vill jag ju inte se ut. Jag har alldeles för långt hår just nu för att fixa frisyr och går därför runt med tofs jämt. Nu ska det minsann bli ändring! Å, vad jag längtar.

Nu är ju bara frågan hur jag ska klippa mig. :P

Av Linnéa Vrede - 7 februari 2011 08:49

Vi kan ju börja med att säga att Ludde inte alls ville vara med på babymassaget i onsdags. Han blev jättetrött innan det skulle börja så det var ingen mening att ens försöka. Bättre lycka nu på onsdag och då ska han vägas och mätas också! :)


Vi åkte ju som sagt till min mormor i torsdags. Där har vi haft en jättebra helg.

Resan upp var rätt jobbig för Ludde men resan hem gick bättre.

Vi har varit till Norge och köpt upp oss på lite blöjor och så köpte jag julebrus. Herregud vad gott det är!

Nätterna har varit jättejobbiga. Ludde har somnat som vanligt vid åtta men har vaknat mycket under nätterna så igår var jag helt slut av sömnlöshet.

Måste verkligen få en hel natts sömn nu. Jag känner att mitt humör inte alls är där det ska vara och jag mår inte bra i kroppen just nu.

Men trots jobbiga nätter så har helgen varit jättebra. God mat, mysigt sällskap och en massa, massa bus.

Det var otroligt skönt att komma hem igår. Det märktes på Ludde att han kände igen sig och han fick jättestora ögon när han såg babygymmet.

Borta bra men hemma bäst!


Igår blev ju min älskade lilla prins 4 månader. För varje dag som går så älskar jag denna varelse mer och mer. Trodde aldrig man kunde älska någon så här.

Vi hade ju tagit lite paus på grötfronten men igår började vi igen. Han åt över en halv portion. Han fick gröt och blåbärspure och puréen var det han tyckte om mest. :) Förstår väl jag det, den var ju faktiskt god! :P


Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards