Linnéa

Alla inlägg under januari 2011

Av Linnéa Vrede - 3 januari 2011 16:30


Januari:

Första dagen på året jobbade jag. Jobbade extra på ett äldreboende i Stöde, och under jul/nyår behövde dom folk och jag tackade absolut inte nej.

Kom in på utbilningen jag sökt. Påbörjade min undersköterskeutbildning.


Februari:

10 av 12 månader var jag gravid. Dock visste jag inte i januari att det växte ett litet pyre i mig utan detta fick jag reda på den 11 februari, då var jag i vecka 7 (6+2).

Magen i v.7 (6+4). Smått uppsvälld och väldigt glad!

Tog TBC-sprutan som man är tvungen att ha för att få jobba på sjukhuset. När jag inte gick i skolan så bakade jag rätt mycket. 


Mars:

Hade praktik på hemtjänsten. Trivdes riktigt bra! Åkte till Sveg och köpte oss en sängstomme.


April:

Vi började april med att åka till Edsåsdalen där hjärtats familj har stuga. Vi åkte också till Alsen i mitten på april och badade tunna och pimplade.

  

V.17 (16+1), minns jag kände mig gigantisk redan här.

    

Påpälsad som aldrig förr och SUPERLYCKLIG över min lilla, lilla fisk jag fick.


Maj:

Nu var äntligen den månad jag längtat efter så länge här. Det var ultraljudsdags! Sen hade vi möhippa för pappas numera fru. En riktigt lyckad afton enligt mig.

Det var skolan i princip varje dag och jag trivdes verkligen i min gravidkropp och på skolan.

11 maj

 

V.20 (19+3), samma dag som ultraljudet. 

 

Vyn vi hade från stugan där möhippa middagen hölls.


Juni:

Vi var till Hackås där hjärtat och Pontus spelade på ett flak.

Jag och hjärtat firade 1 år.

Vi var på det första bröllopet för denna sommar, det var Theres som stod som brud och Daniel var brudgum.

Flaket 

 

V. 23 (22+4)


Juli:

Denna månad gifte sig min älskade pappa och han fick äntligen sin fru. Ett supermysigt bröllop hemma på gården och en jätterolig bröllopsfest på lokalen. Min bästa väns son kom äntligen till världen och det var först då som jag faktiskt insåg att jag snart skulle bli mamma.

 

V. 28 (27+2)


Augusti:

Tredje bröllopet var här, sist men inte minst var Anders och Camilla. Också ett superfint bröllop med god mat och rolig fest, trots att jag var gigantisk och knappt orkade stå upp. Blev också sjukskriven denna månad då jag led av sammandragningar och detta kunde leda till att jag födde förtidigt. Fyllde 22 år också. Svärmor kom med hennes goda smörgåstårta. Var också till Handöl där min mormor bor.

 

V. 33 (32+0)


 

Handöl.


September:

Hände inte så jättemycket denna månad. Hämtade ut barnvagnen, lilla Lucas kom till världen och jag var höggravid.

 

V. 37 (36+2)


Oktober:

6 dagar in i oktober kom våran efterlängtade son. Som vi hade väntat! Så oktober bestod mest bara av mys, mys och åter mys. Och massa besök av nära och kära.

 

V. 41 (40+1)


November:

Lillfisen blev en månad. Vi var på Oliwers dop.


December:

Vi var på 90 års kalas. Fruns morfar som fyllde år.

Det var lillemans första jul och han fick så otroligt fina klappar.

Vi började göra om köket lite smått och oj, vilken skillnad det blev-

På nyårsaftonen skrattade lilleman riktigt för första gången. Ett riktigt haha-skratt!

 

En utav lillmans fina julklappar.


Det var lite om mitt år. Blev mest bara graviditet men det är ju exakt vad mitt år bestått utav :)

Av Linnéa Vrede - 3 januari 2011 13:33

Ni som använder iphone, ta och ladda hem appen som heter Instagram. Säg till sen vad ditt nickname är så kan vi följas :)

Av Linnéa Vrede - 3 januari 2011 06:17

Igår kväll var jag en elak mamma. Lilleman hade somnat på soffan för natten och inte ätit på ett par timmar så när klockan var nio väckte jag stackarn. Jag har väl egentligen inga problem att kliva upp på natten och göra i ordning mat och mata men jag tänker på honom. Istället för att han skulle vakna vid ett, två och sedan igen klockan fem,sex så gjorde jag på detta vis. Trodde det skulle bli gråt och att jag skulle ha en son som inte ville sova men så blev det inte. Han somnade på en gång när jag la honom i sin säng (vaknade vid elva och ville ha nappen) och sov till kvart i sex. F r à m s t e g! Tänker nog fortsätta vara en elak mamma och se om det funkar. Det blir ju bättre för oss båda i längden. En pigg bebis/mamma samt en mätt bebis när han ska sova. Annars brukar kvällarna se ut som så att han äter någon gång mellan fem och sju och sen mellan sju och tio har han somnat för natten. Dela gärna med er av era sov och mat tips. Alltid rolig att höra hur andra gör.

Av Linnéa Vrede - 2 januari 2011 16:41

Myset med lilla familjen fortsätter idag. Vi har skrattat, gosar, pratat, busat, sovit och ätit. Samt lite blöjbyten och så. Känner ingen riktig blogglust nu så den får vila lite. Små inlägg är bättre än inga =) Hade fint!

Av Linnéa Vrede - 1 januari 2011 16:27

Idag är det mysdag med familjen. I detta nu har jag en riktig mys kille i min famn som sussar väldigt gott. Hoppas ni inte måste hålla allt för hårt i huvudet idag. Hörs när vi hörs.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards