Linnéa

Alla inlägg under januari 2011

Av Linnéa Vrede - 13 januari 2011 21:26

Blev en skön promenad på förmiddagen. Lite små kyligt men ändå riktigt skönt. Resten av dagen har bestått av massa bus. Lilleman har börjat med en massa knasiga ljud nu och han verkar tycka det är skit roligt att jag skrattar åt honom. Och när man busar blir man hungrig och när man ätit blir man trött så två gånger har han somnat i min famn idag. Supermysigt =) När älsklingen kom hem blev det lite middag/nattmat för oss alla tre och sen fick lillprinsen duscha med pappsen. Det tycker han är jättemysigt. Han verkligen njuter. Klockan åtta la jag honom i sängen och efter en kvart stängdes hans fina blåa. Får se hur länge han sover nu. Han kanske börjar få in en liten rutin =) Nu ska jag se om TV4 play funkar. Natti Natti.

Av Linnéa Vrede - 13 januari 2011 10:19

Skrev ju igår att jag tyckte jag är bortskämd som har en sådan fin och snäll son. Imorse när jag vaknade insåg jag att det verkligen är så. Prinsen åt strax efter sju igår kväll och jag la honom halv nio. Han somnade nästan på en gång och vaknade inte fören klockan sex imorse för mat! LYX! Han åt och somnade sedan om direkt breve mig och vaknade sedan inte fören klockan nio. En halvtimme längre än vanligt. Han måste ha varit väldigt trött. Luddes gudmor och hennes son kom och hälsade på oss igår och det tog väl på krafterna att leka.


Försökte mig på Snoddas/Kärleksmums igår. Jag har ett recpet som jag alltid har gjort efter men tänkte jag skulle testa något nytt recpet bara för att. Det gör jag aldrig om! Misslyckadkaka.se. Så går det när man ska testa nya saker minsann. Men kladdmuffinsen blev ju bra iallafall. Får se det så.


Lilla prinsessan och hennes mamma kunde inte komma igår så vi får hoppas det blir en annan dag istället. =)


Idag har vi som vanligt inte så många planer. Det är väl mys och bus som alltid. Inte helt fel det heller.. Ska nog försöka ta oss ut en sväng också. Frisk luft skadar aldrig.

Av Linnéa Vrede - 12 januari 2011 13:02

Nu ligger en söt liten prins och sover i mitt knä. Han har väldigt svårt att slappna av idag och jag gissar att det är gårdagens spruta som spökar. Han somnade av ren utmattning med maten i munn. Lär ju bli spykalas sen då jag inte ville väcka honom för att rapa. Jag kan verkligen inte förstå hur man kan känna sån här kärlek till ett barn. Jag tror inte man förstår fören man har underverket hos sig. Jag kan ligga och titta på denna underbara varelse i flera timmar. Han är så otroligt fin och snäll så jag tycker nästan jag är bortskämd. Det är ren lyx att få ha en prins i sitt knä. En liten prins som vände upp och ner på världen när han kom. Mitt lilla hjärtegryn. Jag är glad att du är min 

Av Linnéa Vrede - 12 januari 2011 07:52

Jag kan iallafall tala om att jag har en ganska stor tre månaders bebis nu. 7205 gram och 65 cm lång. Han ligger lite över kurvan men eftersom han är så lång och jätterörlig så gjorde inte det något. (Sen var ju h an väldigt stor när han föddes). Sprutan gick bra men han var inte alls sig lik resten av dagen. Han hade nog väldigt ont och hade jättesvårt att slappna av. Det var lite skrik av och an. Sen framåt kvällskvisten fick han feber. Fick gå runt och bära och sjunga för honom så han somnade och varje gång jag skulle lägga ner honom i sängen vaknade han och blev ledsen. 23.15 så gick det iallafall och han måste ha varit riktigt slut för han vaknade inte fören 07.00 Han brukar alltid vakna och vara hungrig men nu låg han och skratta och prata för fulla muggar. Nu är han nyäten och ligger breve och äter upp sina otroligt goda händer samt pyjamasen. När jag ändå är vaken den här tiden är det ju lika bra att kliva upp. Ska städa ihop lite då vi får besök av en jättefin prinsessa idag. Elina och Daniella ska kika förbi. Som vi längtat. Nu blir det lite mer mys med lillhjärtat som ligger och gäspar jättestort.

Av Linnéa Vrede - 12 januari 2011 06:45

Idag är det en jobbig dag. Idag är det den dagen på året som man vill spola förbi. Idag är det dagen man inte vill ska finnas. 12 januari. Det är dagen då min älskade mamma äntligen släppte taget och slapp lida mer. Det finns inget jag hatar så mycket som cancer. Den elaka sjukdomen har tagit alldeles för många vackra människors liv. Älskade underbara mamma. Sen jag själv blev mamma saknar jag henne lite extra. Jag önskar så att hon fick vara med och se Ludwig växa upp. Jag vet att hon hade älskat honom. Jag önskar jag kunde få höra hennes kloka ord. Alltid när jag hälsade på henne så låg hon i mitt knä på kvällen när vi kollade på tv och jag kammade hennes tunna hår. Jag bakade alltid sockerkaka till henne ifall hon skulle få besök. Jag saknar hennes röst, hennes kramar och hennes fina leende. Jag saknar hela henne. Ibland är jag rädd att jag ska glömma bort hur hennes röst lät. Men någonstans där inne hör jag den. Jag hoppas du sover gott fina ängel. Du är otroligt älskad och saknad här på jordelivet. 

Av Linnéa Vrede - 11 januari 2011 10:02

Natten som var till igår kan vi slänga i soptunnan och lägger denna natt på minnet istället. =) Lillen åt klockan sju igår kväll och var vaken till framåt åtta, nio och sov sedan enda fram till kvart i fem. Lite mat i magen och sedan fick han somna breve mig i sängen. Så vaknade jag före honom igen. Även denna dag blev klockan halv nio när han ville kliva upp. Då låg vi kvar i sängen och busade lite innan vi klev upp och gjorde i ordning frukost.


Nu ligger han på täcket på golvet och småpratar. Han har börjat röra sig extremt mycket nu. Både armar och ben far åt alla håll och kanter. =) Haha. Ser jätteroligt ut. Och dom där stackars händerna blir ju uppätna. Försöker få honom att äta på något annat men icke. Händerna är bäst. Dom är ju alltid där ;).


Nu ska jag fortsätta busa lite innan han ska sova förmiddagsluren.

<3

Av Linnéa Vrede - 10 januari 2011 13:54

Idag har jag och Lilleman busat hela dagen. Vi har busat så mycket att han ligger helt utslagen nu. Förut skrattade (alltså, det "riktiga" skrattet) han bara åt typ två saker. Sina fötter mot sin näsa och flyga flygplan med pappa. Men nu minsann börjar det lossna mer och mer. Nu är det skit skoj att mamma ska äta upp händerna och magen. Gokillen min <3.


Imorgon är det BVC besök som står på schemat plus ett bankbesök.

Lilla älsklingen blev ju stor kille förra veckan så nu är det dags för 3 månaders-sprutan. Ska bli riktigt intressant att se vad han väger. Sist vi var iväg var 1 december och då vägde han 6660 gram och var 60,5 lång.

På banken ska det skrivas på papper. M's momma (lillens gamm-famma) har öppnat ett sparkonto till Lilleman så vi måste dit och skriva på dom papprena nu.


Jag skulle väl ha passat på att röja undan disken och kanske slänga in en maskin nu när han ändå sover men det är ju så fruktansvärt tråkigt! Tyvärr måste det göras så det är väl lika bra att få tummen ur.


Av Linnéa Vrede - 10 januari 2011 11:15

Nu har jag hittat hushållsmaskinen jag vill ha. En Kitchen Aid. Den finns i sjukt snygga färger och designen är ju faktiskt helt OK tycker jag. På denna sida hittade jag de flesta färgar. Tyvärr vet jag inte om jag skulle lägga ut 4995kr-7995kr på en maskin. Och då är endå priserna nedsatta =(.

Finns lite tillbehör till den också som man kan köpa till och då skulle jag minsann köpt en köttkvarn. Eftersom det är en jägare i familjen så kommer det ju hem kött titt som tätt.


                       

Alla bilder är från http://www.bagarenochkocken.se/shop/

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards