Linnéa

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Linnéa Vrede - 24 januari 2011 15:25

Blir varken bättre eller sämre med prinsen. Han har sovit exakt hela dagen, bara vaknat för mat. Han har tittat på mig med dåsiga ögon och sen försvinner han in i drömmarnas värld igen. Är det någon som har någe tips hur jag ska få honom att må bättre? Jag har inte ens fått i mig någon mat idag då Lill hjärtat vill ligga nära hela tiden och lägger jag honom breve blir det gnäll på en gång. Mammas lilla älskling. Det är svårt att veta hur man ska göra när han är så liten. Han äter med 3-4 timmars mellanrum så det är ju bra. Om nån sitter på nå tips så släng in en kommentar. Tack på förhand!

Av Linnéa Vrede - 24 januari 2011 08:57

Här har ni en ruskigt trött mamma som har varit uppe halva natten med en febrig liten prins. Hann mer eller mindre bara sluta mina ögon så vaknade Lill prinsen första gången. Vi var och hälsade på familjen Sellen igår kväll och då tyckte jag att han började kännas varm men tänkte att det säkert gå över fort. Som sagt vaknade han första gången strax efter halv tolv. Kok het! Trösta, trösta och lite mat i magen så kändes det lite bättre och jag fick honom att sova. Kvart i tre vaknade han nästa gång och då var han otröstlig. Fortfarande kokhet och efter en stund hittade jag en ställning där han tillslut somnade. Försöka lägga ner i sängen men icke! Lät som någon stack kniven i stackarn. Upp igen och vyssa och vagga och så sov han igen. Förstod att det var närheten som kanske gjorde att det kändes bättre så la honom i vår säng. Det var ingen höjdare alls tills jag la mig ner. Då blev han tyst på en gång :) Men vaknade igen vid halv fem jätte ledsen. Lite mat och så kollade vi temp, 39,4 hade lillen. Så lite Alvedon på det men han känns fortfarande kokandes het. Han har vaknat till och från hela morgonen och nu har jag fått i han en liten skvätt mat, inte ett helt mål men lite är bättre än inget. Så länge han får i sig lite mat så är det ju lugnt. Det gör så fruktansvärt ont i mig att se honom sjuk. Och nu är det bara feber, inget annat. Han är inte alls samma Goa kille. Får se hur allt ter sig under dagen. Skulle ha vilat en stund så jag orkar med resten av dagen men nu har jag världens sötaste kille i famnen så jag ska mysa med honom istället. Bättre han får sova riktigt nu så kanske han piggnar på sig, han lär ju också vara trött av natten.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards