Linnéa

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Linnéa Vrede - 19 januari 2011 15:39

Gjorde ett personlighetstest.

Ni som känner mig. Stämmer det?


SÅDAN ÄR DU:

Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".

Du flyter med strömmen och tar beslut i sista stund - ibland låter du t.o.m andra personer fatta dina beslut åt dig. Du är en mycket flexibel person, som trivs med fria ramar och lösa avtal.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.


Gör testet du också!

Av Linnéa Vrede - 19 januari 2011 10:14

När vi var på barnens hus häromdagen så fick vi, förutom fotsacken vi hämtade ut, med oss en ny skötväska hem. Den vi hade var alldeles för liten och inte alls någe praktisk. Det är ju i princip blöjorna som tar den största platsen och dom blir ju inte direkt mindre nu mer.

Jag har inte tänkt så mycket på att köpa en ny utan har konkat omkring på två väskor istället, väldigt opraktiskt skulle jag vilja påstå.

Älskling tänker ofta ett steg längre än mig och det gjorde han även denna gång.

Medans jag stod och kollade på nå små saker så hade han stått och kollat på skötväskor och hittat en som passar oss alldeles utmärkt.


Den är stor och rymlig, har många praktiska fack, ett kyl/värmefack för nappflaskan, en liten "nappväska", skötunderlägget sitter fast i väskan. Ja, den är helt enkelt perfekt. Och dessutom tycker jag den är riktigt snygg! Trots att den rymmer kanske tre dubbelt så mycket mer än den andra så är den inte mycket större.

Det är iallafall en Ryco Messenger.

Så här ser den ut:

Ryco








Bilden är från babyexperten.se


Hittade ingen bild på insidan men den är iallafall super. Så om någon är ute efter en skötväska så kan jag rekommendera denna varmt.

Min vän har en liknande, iallafall från samma märke och vad jag har hört är hon också nöjd med den =)

Av Linnéa Vrede - 19 januari 2011 09:30

VILL HA; sommar&sol.

KLÄDER; m's t-shirt och mysbyxor.

FRISYR; slarvigt uppsatt.

HÄNDELSE; möttes av en superglad bebis imorse.

LÅT; mohombi feat akon - dirty situation

PLANER; fixa lite i hemmet kanske

SAKNAD; Sofia&Oliwer     

DUMMASTE; känns som ett munnsår är på gång :/

SJUKA; ont i huvudet som jag haft de tre senaste dagarna

MAT&DRYCK; en kopp te och några riskakor med skinka.

FAVORIT(er); m och världens finaste son

KÖP; ingenting än så länge.

HUMÖR; gladis 

Av Linnéa Vrede - 19 januari 2011 06:45

I bland förstår jag inte riktigt vart dagarna tar vägen. Man kliver upp och grejar lite och vips så är det sängdags. Igår fick vi besök av Lucas&Ella. Han är ju mysig den där lilla charmören. Frun kom också förbi och drack lite kaffe och pratade strunt. (Det som vi är bäst på..)

När främmandet hade åkt hem så hade jag lite egentid vid datorn medans Lilleman sov. Sen gick resten av dagen av bara farten och det var läggdags för lillen. Inte så långt efter gick jag också och la mig men kunde minsann inte sova :( Låg vaken fram till kvart i tolv och vaknade igen vid halv tre och vid fyra men fick sen sova ända fram till fem över sex. Oftas vaknar man ju av en skrikande Lilleman som insett att han är super hungrig men i morse vaknade jag av en Lilleman ska tjöt av lycka och låg och snackade.

Gick ändå och gjorde i ordning mat och mycket riktigt så sa det bara slurk så var det slut :) Efter lite tjatter och bökande sover han igen här breve mig. Min fina kärlek <3 Ska ligga och dra mig ett tag till innan det är dags att kliva upp och göra lite sysslor. (Diska, plocka undan, kanske baka en kaka).

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards