Linnéa

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Linnéa Vrede - 14 januari 2011 20:20

En fredagskväll som denna så sitter jag och grejar med en födelsedagspresent som skall ges bort inom snar framtid. Jag får inte riktigt till det som jag vill men har ett par dagar till på mig att göra klart den innan ska slås in och ges bort.

Önskar jag kunde lägga ut den här så ni fick komma med lite förslag men det kan jag tyvärr inte göra då en person som läser bloggen är väldigt tajt med personen som ska få presenten. Och vi vill ju inte avslöja den innan födelsedagsbarnet har fått sett den.


Den kreativa sidan av mig kom visst fram ikväll. Behöver jag ens säga att jag älskar när det blir så?


Ha en fortsatt fin fredagskväll.

Av Linnéa Vrede - 14 januari 2011 15:21

NOTE TO MY SELF:

Försök inte att få ut snoddaskakan ur plåten när den fortfarande är varm.

Den går sönder!

(Har bara en halvkaka nu på grund av detta. Arrrrrrrrrrrrg.)

Av Linnéa Vrede - 14 januari 2011 10:49

Jag kan nu meddela att vi fått in en rutin på den lilla prinsen i vår familj.

Jag trodde aldrig vi skulle få till det. Men nu har jag fått in en bra rutin på allt vad gäller nattning, matning och bus/mys.

Nattningen sker som vanligt mellan åtta och nio. Detta är lite beroende på vad vi gör/vart vi är.

Första matningen sker mellan fem och sex. (Kvart i sex, sex dom två senaste dagarna). Lägger honom breve mig och han somnar om inom tio minuter. Sen sover han till halv nio, nio. Då kliver vi upp och leker lite innan det är dags för frukost. Den blir oftas en halvtimme efter att han vaknat.

Därefter får han underhålla sig själv en stund medans min mage får mat i sig.

Sen är det mys och bus. Vid halv elva, elva är lillprinsen trött igen. Somnar antingen på täcket, i soffan eller i min famn.

Han sover ungefär en halvtimme, timme. Ibland längre.


Sen går liksom resten av dagen av farten.

Så är vi framme vid sju och då är det matdags igen.

Och vid åtta, nio läggdags.


Jag tycker det är otroligt skönt att ha någorlunda rutiner på lillemannen nu. Både för vår och honoms skull. Dock är det fortfarande lite sisådär med maten. Ibland går det knappt två timmar innan han är hungrig. Så därför ska vi köpa 2:ans ersättning och blanda 50/50 och se om han håller sig bättre och sedan byta ut kvällsmålet helt och hållet till 2:an. Gissar på att det är för att han växer så otroligt mycket.


Inatt vaknade han för första gången på lääänge vid halv tre och smågrät lite. Testade gav honom nappen och då somnade han om.

Vet inte om jag sagt det men vår lillkille är inte någon nappbebis. Ibland vill han ta den och ibland vill han absolut inte ha den. Vissa dagar kan han använda den jättemycket och andra dagar inte alls. Han somnar nästan aldrig med nappen och brukar inte heller vakna på natten för att vilja ha den. Tycker det är jätteskönt att slippa kliva upp flera gånger på en natt för att stoppa i nappen som han tappat.


Hur ser era rutiner ut?

I vilken ålder började ni få till rutinen som ni ville ha den?

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards