Linnéa

Alla inlägg den 10 januari 2011

<3

Av Linnéa Vrede - 10 januari 2011 13:54

Idag har jag och Lilleman busat hela dagen. Vi har busat så mycket att han ligger helt utslagen nu. Förut skrattade (alltså, det "riktiga" skrattet) han bara åt typ två saker. Sina fötter mot sin näsa och flyga flygplan med pappa. Men nu minsann börjar det lossna mer och mer. Nu är det skit skoj att mamma ska äta upp händerna och magen. Gokillen min <3.


Imorgon är det BVC besök som står på schemat plus ett bankbesök.

Lilla älsklingen blev ju stor kille förra veckan så nu är det dags för 3 månaders-sprutan. Ska bli riktigt intressant att se vad han väger. Sist vi var iväg var 1 december och då vägde han 6660 gram och var 60,5 lång.

På banken ska det skrivas på papper. M's momma (lillens gamm-famma) har öppnat ett sparkonto till Lilleman så vi måste dit och skriva på dom papprena nu.


Jag skulle väl ha passat på att röja undan disken och kanske slänga in en maskin nu när han ändå sover men det är ju så fruktansvärt tråkigt! Tyvärr måste det göras så det är väl lika bra att få tummen ur.


Av Linnéa Vrede - 10 januari 2011 11:15

Nu har jag hittat hushållsmaskinen jag vill ha. En Kitchen Aid. Den finns i sjukt snygga färger och designen är ju faktiskt helt OK tycker jag. På denna sida hittade jag de flesta färgar. Tyvärr vet jag inte om jag skulle lägga ut 4995kr-7995kr på en maskin. Och då är endå priserna nedsatta =(.

Finns lite tillbehör till den också som man kan köpa till och då skulle jag minsann köpt en köttkvarn. Eftersom det är en jägare i familjen så kommer det ju hem kött titt som tätt.


                       

Alla bilder är från http://www.bagarenochkocken.se/shop/

Av Linnéa Vrede - 10 januari 2011 10:02

Natten blev inte riktigt som jag ville. Lilleman åt nattmålet väldigt tidigt och försöka ge honom lite när han skulle lägga sig men han ville inte ha. Så då slutade det med att han vaknade kvart i två i stället för fem. Nästa mål blev klockan sex. Så allt blev konstigt i natt. Jag vill nog påstå att jag har tur ändå. Lillhjärtat vaknar nästan alltid fem, halv sex och då är han fortfarande så trött så han nästan somnar med flaskan i munnen. Imorse fick jag väcka honom flera gånger och så långt brukar det aldrig gå, men det är klart, blev ju en brytningg i sömnen i och med att han vaknade. Vaknade före honom idag så jag låg bara och vänta att han ville kliva upp. Halv nio bestämde sig unge herrn att vakna :)


Idag har vi inga planer. Är lite småplock i vanlig ordning. Skulle vilja ha lite besök. Blir långtråkigt att vara hemma själv och besök är ju ALLTID uppskattat :)

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards