Linnéa

Alla inlägg under december 2010

Av Linnéa Vrede - 20 december 2010 22:21

Jag har på senare år blivit oerhört rädd att minsta mina nära. Man vet aldrig när tidn är inne och plötsligt är dom borta. Jag är rädd att köra bil (kanske därför körkortet inte finns i mina ägor + lathet), jag är jätterädd för spindlar och andra småkryp. Trots att jag är 1000 gånger större och dödar dom på ett kick och en annan rädsla är att jag ska dö i från mina nära och kära.

Av Linnéa Vrede - 20 december 2010 22:15

Oj, denna tycker jag faktiskt är ganska svår. Man har alltid lättare att hitta dom sämre sidorna hos sig själv. Jag skulle nog vilja säga att jag är bra på att baka, trots att jag skulle vilja bli ännu bättre. (tycker iaf det är skitskoj), sova är en utav mina bättre grejer ;) Sen tycker iallafall jag att jag är en bra lyssnare. Jag vill gärna hjälpa folk att må bättre. Ni som känner mig, vad tycker NI att jag är bra på?

Av Linnéa Vrede - 20 december 2010 09:29

I helgen har vi haft fullt upp därav ingen uppdatering. Så nu ligger jag efter lite på den där 30 dags listan. Men tar igen allt sen. Här hemma är det iallafall Sjukstuga. Alla tre är dunder förkyld med både hosta och snuva, samt att jag och M haft/har feber. Lilleman verkar ha klarat sig från det iallafall. Sen har jag svin ont i öronen så jag hoppas detta går över lite snabbt nu. Har till fredag att bli frisk ;) Hade fint tills nästa gång.

Av Linnéa Vrede - 17 december 2010 17:59

Det har inte varit det lättaste att städa idag. Lilleman bestämde sig för att vara vaken. Som tur var så va han en riktig glad skit så jag fick stöka på lite granna iallafall. Ser bättre ut än förut i varje fall =)


Denna fredag spenderar vi själva. M kom ju på att han hade spelning ikväll så det var bara hem från jobbet, skotta en snabbis, supersnabb dusch, plocka i ordning skivor och grejer och sen fara.


Gjorde supergod kyckling i ugn till middag, som jag tyvärr fick äta själv då M skulle få middag på spelningen.

Om jag kommer ihåg så ska jag lägga upp receptet sen.


Efter middagen så tog jag och Ludde och bakade lite. Nonstopcookies. Dom blev supergoda. Sen så hade jag inte riktiga nonstop då jag inte tycker speciellt mycket om dom utan jag använde mig av såna nonstop man köper på lösvikt. Lite finare färger på dom också (ljusa).


Nu ska jag hänga upp dagens andra maskin. Härligt att ha all tvätt tvättad nu.

Av Linnéa Vrede - 17 december 2010 10:39

Lilleman har sovit sen halv tio ungefär så jag har hunnit med frukost, suttit vid datorn, halva diskberget, en kopp kaffe, slängt in en tvättmaskin, småplockat lite uppe.

Ska fortsätta njuta av min kopp kaffe medans han sover. Han vaknar nog snart och är superhungrig. Brukar vara så den här tiden ;)


Ha en fin dag, själv ska jag städa, städa och åter städa. :)

Av Linnéa Vrede - 17 december 2010 08:47

1. Hur gammal är du om fem år? 27 år.
2. Vem var den sista du träffade? Min son.
3. Hur lång är du? 157 cm.
4. Vilken var den senaste film du sett? Twilight Eclipse
5. Vem ringde du senast? Per-Eric
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till P-E, undrade vad han hade för mailadress.
7. Vad är dagens planer? Lite städning, kanske bakning och massa mys.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skriva sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Pappa är gift med frun.
10. När såg du senast din mamma? Alldeles för länge sen. Hon är otroligt saknad.

11. Vilken ögonfärg har du? Blåa
12. När vaknade du idag? Första gången halv fem, sen klockan sju.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nja, tror inte det.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma
15. Vilken plats föredrar du minst? Kyrkan, förknippar det tyvärr bara med begravningar.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I ett nytt stort fint hus. Gissar på en liten till också.
17. Vad skrämde dig som barn? Varulvar. :P
18. Vem fick dig att skratta senast? Sonen. Han tittade på mig och gav ett glädjetjut.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja, verkar då så iaf. För jag har inga.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det är både och.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 2 st.
23. Hur många landskap har du bott i? Två, jämtland och medelpad.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor
26. Är du social? Ja, jag tycker det iallafall.
27. Vilken är din favoritglass? Inte så förtjust i glass, men piggelin är gott.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa ett hus, skoter, ge lite pengar till familjen och massa mer.
29. Tycker du om kinamat? Ja
30. Tycker du om kaffe? Absolut!

31. Vad dricker du till frukost? Te/Kaffe.
32. Sover du på någon särskild sida? Nej, förut hade jag en speciell sida.
33. Kan du spela poker? Ja, fast jag är inte jätteduktig :P
34. Tycker du om att mysa? Japp.
35. Är du en beroendemänniska? Ehm, vet faktiskt inte.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja
37. Vill du ha barn? Just nu är jag nöjd med Ludwig men i framtiden så vill jag gärna ha en till.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja.
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat. Förut var det mest kläder men där är det nog minst nu :P (Förutom till Lilleman då)
42. Äger du dyra smycken? Dyrbara, ja.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej!
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Tuggummi konstigt nog.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Pappa tror jag
46. Välj ett ärr på din kropp? Ärret över näsan/läppen efter ett hundbett.
47. Vad har du för ringsignal? Airplanes - B.O.B ft Hayley Williams & Eminem
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja. Fast ytterst lite.
49. Flirtar du mycket? Nä, det tror jag inte.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Vid vindskyddet uppe i skogen.

51. Kan du byta olja på bilen? Jag har iallafall kunnat för några år sedan, trots att jag inte har körkort ;)
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, svårt med tanke på körkortet.
53. Vilken var den senaste bok du läste? "Min första bok" - Sjöng för Ludwig
54. Läser du dagstidningen? Ja.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Nej, sjunger.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? One FM tror jag.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Skrev en godmorgonlapp till älskling.
59. När var du i kyrkan senast? Oliwers dop.

Av Linnéa Vrede - 17 december 2010 00:45

Jag är en person som gråter till Extreme Home Makeover. VARENDA GÅNG jag ser detta program så rinner det små tårar ner för mig kind.

Sen så kan det komma lite tårar till fina filmer. Allt för min syster, Dear John, The Last Song, Remeber Me, Hachiko - A dog's story, ja, dessa filmer är bara några utav de som jag gråtit till på slutet.

Av Linnéa Vrede - 16 december 2010 21:15

Igår hade jag huvudvärk som inte var av denna värld. Och det onda i kroppen fortsatte. Så vi låg och mös i princip hela dagen i sängen. Idag är det som att inget har hänt. Vilket är väldigt skönt.


Idag har vi bakat pepparkakor med mina småsyskons mormor. Supermysigt. Dessutom gjort stora hjärtan och skrivit på samt dekorerat med silverkulor och små hjärtan. Min lillasysters hjärta blev ett riktigt konstverk. Hon skrev sitt namn själv och satte på alla kulor och hjärtan. Varannan kula, varannan hjärta. Oj, vad noga hon var. Hade lagt upp en bild om det inte vore så att det stod hennes namn på hjärtat.


Till veckan kanske jag och "plats mormor" ska baka rullrån tillsammans. Har aldrig bakat rullrån så det ska bli skoj om det blir av.


Imorgon är det städadag här. Eller iallafall försöka. Börjar se ut som en liten svinstia. Förstår inte hur vi lyckas :) Men jag prioriterar inte städning på samma sätt nu som förut heller så det är inte så konstigt. :)


Nu ska jag fortsätta att försöka lägga upp bilder till photobox, ska framkalla lite.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards