Linnéa

Alla inlägg under november 2010

Av Linnéa Vrede - 22 november 2010 21:14

Tänkte försöka ge mig på denna. Så slipper ni bara massa skriverier om Lilleman ;) Ska försöka börja med den imorgon :)


Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Mina förebilder
Dag 21 – Mina dåliga sidor
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Det här är jag bra på
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Av Linnéa Vrede - 21 november 2010 21:12

Älskade Myskillen har varit på bra humör hela dagen. Han har till och med låtit mig städa, diska och göra rent hos fiskarna. Man mår bra i själen när allt är gjort! Maten fick stå och puttra i tre och en halv timme. Blev grymt bra. Mört som bara den. Lyxade till med efterrätt också så här på söndagen. Vitchokladmousse med hallon. Köpte frysta hallon som fick ligga svalt så dom inte tinade helt och hållet och så la man bara på så mycket hallon man ville ha. Perfekt kombo då moussen är ganska söt. Men Gud så gott! Kommer absolut göra det fler gånger. Om någon vill ha receptet så hojta! Nu är det godnatt.

Av Linnéa Vrede - 21 november 2010 07:15

02.00 är verkligen min sons tid har jag märkt. Men då han bara gnydde lite så gav jag honom nappen istället för att gå ner och värma mat det första jag gör. Han sov små korta perioder, nappen åkte ut så därför vaknade han. Lillkillen brukar inte ha nappen så ofta men funkade jättebra inatt :) Halv fyra blev han vrål hungrig. Som vanligt var det dags tre timmar senare så nu ligger vi i sängen och bara myser. Jag vill inte riktigt kliva upp än så jag hoppas han somnar till. Dagen kommer bestå av lite småplock och fixa med maten.

Av Linnéa Vrede - 20 november 2010 23:27

Åkte och hälsade på bästa familjen Sellen nu på kvällen. HELA familjen var hemma, utom E. Gofisen Oliwer var lika söt som alltid. Luddisen var på hyffsat humör. Magen kom äntligen igång så när vi kom hem var lillkillen på jättebra humör och nu har han ätit och sover som en stock. Ska bli intressant att se hur länge han sover i natt. Han brukar som hoppa över detta mål. Äter nån gång mellan sju och tio och sen sover han fram till ett, två. Nu blev det mat runt elva så kan ju hoppas han sover lite längre. Blir iallafall till minst två. Grabben är nästan exakt på tre timmars. Ska sova jag också nu. Imorgon har jag bjudit hem storebror på middag. Älgköttgryta och potatis hade jag tänkt och bjuda på. Har hittat ett recept som jag är riktigt nöjd med. Följde till och med det receptet punkt och pricka och det blev super gott. Tog upp köttet ikväll så det ska hinna tina till imorgon. Det ska få stå och koka och gotta sig lääääänge :) Natti, Natti!

Av Linnéa Vrede - 20 november 2010 12:20

Nu sitter jag med en snarkande liten kille på mitt bröst. Han vaknade tolv för mat och sen när det var dags att rapa somnade han. Jätteskönt tycker jag då han har någon slags skrik period. Varit så i nån dag nu. Kan ha med hans nästäppa att göra. För får han "sitta" rakryggad eller om man är uppe och går så går det ganska bra. Sen har han haft jättesvårt att slappna av när han ska sova. Han blir övertrött. Sen kan nog magen bråka lite med honom. Kl 24 natten mot fredag var sist. Men samtidigt verkar det inte vara det heller eftersom skriket pågått nån dag. Som tur är så skriks det inte konstant utan några leenden får jag per dag. Funderar på att baka något idag. Men har noll inspiration. Sen är det ju inte jättelätt att göra nå stor-bak när prinsen inte är hundra, fadern är ute och jagar. Nej, nu ska jag se om jag kan lägga ner prinsen utan att han vaknar. Ha en fin lördag.

Av Linnéa Vrede - 19 november 2010 17:27

Sandra hade lagt ut denna på hennes blogg och jag måste bara dela med mig utav den. Alltså, jag tror jag dör.

Av Linnéa Vrede - 19 november 2010 10:52

Såg nu att jag inte uppdaterat på ett tag. I måndags var vi på BVC för vägning och mätning. 5585 gram och 58 lång. Han växer så det knakar. I tisdags lullade vi på med Ella&Lucas hela dagen. Riktigt mysigt. Skiljer bara tolv dagar mellan killarna så det är jätte skoj! I onsdags hade vi mysdag med Sofia&Oliwer. Den prinsen kan charma en så man blir alldeles rörd. Vi tog oss en promenad på barnens hus när killarna blev trött. Och pratade, pratade massor så där som bara vi kan. Älskade bästa vän! Igår gjorde vi några små ärenden och idag har vi mysdag hemma. Lilleman har varit täppt i några dagar så han får vila upp sig idag. Han är så trött så trött så ögonen är alldeles röda men han vill inte riktigt slappna av. Och så somnar han till och sover nån minut och vaknar igen. Blir nog en promenad sen så han kan sova riktigt. Han gillar att sova i vagnen ute, tyvärr ej stilla stående vagn men det gör inget. Morsan behöver lite motion. Undra vad man ska göra för middag idag då. Jag och älskling firar 1år och 5månader. :) Kan ju iallafall försöka göra nån riktigt god mat.

Av Linnéa Vrede - 14 november 2010 10:38

Då var det farsdag. M's första dessutom. Det kommer nog inte firas nå särskilt.

Han är ute i skogen och jagar. Och när han kommer hem så ska vi göra oss i ordning för att åka på kalas. Min lille kusin, som förövrigt inte är så liten längre, fyller år imorgon så det firas idag.


Jag och Lilleman har iallafall bakat en kladdkaka till fadern. Bättre att baka något han tycker om istället för att göra i tårta. Skulle egentligen ha bakat bullar. För det var sjukt länge sen och jag vet att M skulle bli jätteglad då men känns inte riktigt som orken till det finns. Får bli en annan dag.


Imorse när jag vaknade hade jag fruktansvärt ont i nacken. Det var nära att tårarna skulle komma för det gjorde som in i helvetes ont. Tog en värktablett och som tur var ville Lilleman sova en stund till så när jag vaknade kändes det lite bättre, men inte helt hundra än. Vi får hoppas på att det går över snart iallafall.


Dopet igår var jättemysigt. Oliwer var så himla duktig.

Så tack så jättemycket, S & M. Hoppas ni var nöjda med dagen. <3


Lill prinsen var väl vaken mest hela dagen igår han. Han ville minsann inte missa dopet. :D Och sen när vi kom hem fortsatte han vara vaken. Låg på täcket i vardagsrummet och snackade som aldrig förr. Vid halv nio var jag så trött så jag tog med honom upp och la honom breve mig i sängen och där somnade vi. Supermysigt! <3


Nu kallar lilleman.


Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards