Linnéa

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Linnéa Vrede - 25 oktober 2010 16:43

Höll på att få en liten chock när vågen stannade på 4470 gram. Jag har varit rädd att jag kanske har/haft för lite mjölk men så var inte fallet. Han var 55,8 cm lång nu så växt har han gjort :) Och medans lilleman går upp så går jag ner. Startade på 50 kg, och vid inskrivningen på förlossningen stannade vågen på 73,5 kg. Och idag, 19 dagar efter förlossningen visade vågen 60 kg prick. Nu behöver jag inte gå ner nå mer, trivs rätt bra nu. Det enda som är trist är att jag inte kan stänga mina byxor så om fettet omfördelade sig lite vore det toppen :)

Av Linnéa Vrede - 25 oktober 2010 09:47

Jag trodde aldrig att det skulle vara lättsamt att ha barn utan jag förväntade mig bara skrik och att man själv skulle vara helt paj och inte fungera som en vettig människa. Jag har turen att ha en otroligt lättsam son. Han sover, äter, skiter, myser och bara njuter av livet. Visst kan han bli arg, inget jag tänker försköna men större delen av dagen är han supernöjd.Han är ett riktigt matvrak, särskilt på morgonen. Fem imorse var det dags för dagens andra mål (kl 02 var första), nästa blev vid halv sju och sen igen halv nio. Dessutom tyckte han att vi sovit klart halv sju. Tröttare mamma fick man leta efter då. Men kl nio valde han att somna om. Mamman då? Hon hade ju hunnit vakna till liv så nu ligger vi här i sängen. En lilleman som sover med armarna uppsträckta och en mamma som älskar teknikens under. Wifi och iPhone 4 är grejerna det!BVC besök står på schemat idag. Förra måndagen vägde han 4140 gram, undra hur mycket han gått upp nu? :)Han gick ner en massa i början för han fick inte i sig tillräckligt då, så vi kan ju hoppas att födelsevikten är nådd nu :)Ha en fin dag. Här faller snön så det är alldeles vitt på backen nu.

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Skapa flashcards