Linnéa

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Linnéa Vrede - 7 september 2010 10:49

Fick med mig M på en kort promenad igår efter middagen. Gud vad härligt det var. Och det gick riktigt bra att gå, gjorde inte lika ont som det brukar göra.

Dock fick jag den smällen hemma istället. Ilningarna blev riktigt, riktigt obehagliga och det tryckte mer än vanligt nedåt. Magen blev stenhård titt som tätt och det gjorde ont i hela magen. Och titt som tätt så kändes det som svanken låste sig.

Hela natten har det hållt på, ena värken värre än den andra. Jag har gått och funderat lite grann på hur det kommer att kännas men inte trodde jag det skulle kännas så där. Det jag har känt innan är ingenting mot för det inatt. Och lär nog inte vara något mot det som komma skall =) Hehe!

Klev upp fyra med M och förklarade hur läget hade varit under natten, ifall det skulle fortsätta under dagen så han är beredd att lämna älgpasset fort.

Fick mig lite sömn mellan sex och åtta och så låg jag kvar och drog mig till tio.

Ilningarna sitter kvar men värkarna har lugnat ned sig.


Klockan två ska vi iväg på föräldragrupp. Idag ska vi prata om förlossning. Blev lite rädd inatt att jag inte skulle kunna vara med idag. Jag känner att föräldragruppen inte ger mig så mycket men tycker det kan vara bra att få höra lite om smärtlindringen och så trots att jag nästan är bombis på hur jag vill ha det.


Vad tokigt att ens känsla i kroppen kan förändras så fort bara under en natt. Igår kändes det som att det var en evighet tills jag får hålla mitt lilla pyre, idag känns det inte alls lika länge. Det börjar faktiskt slå mig nu att jag ska bli mamma!

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards