Linnéa

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Linnéa Vrede - 2 augusti 2010 19:15

Idag har jag testat mitt plättjärn som jag köpte på loppis för ynka 60 kr. Ett riktigt gjutjärn plattjärn.

Dum som jag är gör jag precis som det står i receptet och första omgången fastnade. Det stod "om du har smör i smeten behöver du inget i pannan". Yeah right. Man lär sig av misstag sägs det. =).

Jag är inget plättfan men har bestämt mig för att lära mig att äta det nu när jag ska ha barn. För det första är det jäkligt lättsamt att göra och för det andra brukar barna oftas gilla det.


Satt och kollade på Tastelines hemsida. (Nu när vi ändå är inne på mat).

Finns en smart funktion som heter "Vad har du hemma?".

Där skriver man bara in vad man har så kommer det upp recept. Superduper tycker jag!

Det är ju skitsvårt att komma på mat varje dag så jag lär nog använda mig av den sidan många gånger.

Redan kommit på vad jag skulle vilja laga till imorgon. Köttfärssoppa. Får se vad hjärtat säger om det. =).

Av Linnéa Vrede - 2 augusti 2010 11:45

I fredags åkte vi till Edsåsdalen där hjärtats familj har stuga. På med skogskläderna och ut och leta hjortron. Fanns mycket kart men fanns inte mycket alls som var moget.

Lördag blev en heldag på Fäviken. Kollade på Jocke Smålänning och strosade mest bara omkring. Ett par ullstrumpor rikare blev jag =).

På eftermiddagen åkte vi till stugan i Handöl. Momma verkade väldigt glad över att få rå om oss lite.

Kikade även där efter hjortron och där fanns det mycket mer som var moget. Blir kanske att åka dit nu till helgen också eftersom det förmodligen är moget då.

Fanns hur mycekt som helst. =). Momma skulle hålla koll på bären.


Älskar att gå upp till forsen när jag är i Handöl. Utsikten därifrån är helt otrolig. Ska försöka orka gå till övre forsen om vi åker dit till helgen. Ännu finare därifrån.

 

Idag är jag helt matt i kroppen, vilket jag iofs är jämt men mattheten är annorlunda nu. Känns precis som jag håller på att bli sjuk.

Kan vara för att jag hållt i gång ganska bra i helgen också, promenader hit och dit. Så denna dag gör jag inget annat än att vilar. Hade tänkt att plugga. Men får se hur huvudet vill med det. Är man slut i huvudet är det ändå inget som fastnar av det jag läser in.


.


Måste ju berätta att jag fick träffa Kotten förra veckan.(Som egentligen inte heter kotten utan Oliwer =) ). Mysbebis. Längtar bara ännu mer efter Pyret♥ nu!

Av Linnéa Vrede - 2 augusti 2010 11:42

Beräknat förlossningsdatum: 2010-10-02

Barnet blev till omkring: 2010-01-09

Du är i vecka: 32

Du är i månad: 7

Antal graviditetsveckor och dagar: 31 veckor 2 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 61

Presentation


Studerar till undersköterska men är just nu mammaledig fram till Okt -11 ungefär.

Bor tillsammans med min sambo Micke och våran son Ludwig utanför Östersund. Skriver om lillemans utveckling och om livet i allmänhet.

Lill-prinsen.

♥ 4230 gram & 54 cm ♥
♥ 02.07 ♥ 101006 ♥

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bloglovin

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

. . .

.


Ovido - Quiz & Flashcards